امیری

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت با اشاره به بخشنامه‌ اخیر معاونت معدنی اعلام کرد: این بخشنامه در راستای مدیریت واردات و حمایت از تولید بوده به همین دلیل به تمامی واحدها اعلام شده است که نیاز گرافیت خود تا پایان سال را سفارش‌گذاری کرده و خریدکنند.

به گزارش ایراسین، سیف‌الله امیری در این زمینه گفت: بخشنامه مذکور هفته گذشته صادر و به تمامی نهادهای مربوطه ارسال شده است و هیچ تاثیری به ثبت سفارش‌های قبل از این تاریخ نخواهد داشت که خریداران و مصرف‌کنندگان گرافیت نگران تغییرات قیمتی آن در محاسبات اقتصادی خود باشند.

وی در ادامه افزود: تاکنون روند ثبت سفارش این کالای مصرفی در فولادسازی‌ها هیچ رویه خاصی نداشت و مبنای محاسباتی آن نیز در همین شرایط تعیین می‌شد بنابراین با درنظر گرفتن کاهش قیمت کالای مورد نظر تصمیم براین شد که مبنای قیمت‌گذاری مشخصی برای این کالا ایجاد شود تا در مدیریت واردات و همچنین تامین نیازهای واحدهای تولیدی گام موثرتری برداشته شود.

این مقام مسئول همچنین تاکید کرد، توصیه معاونت معدنی به واحدهای تولیدی فولاد برای تامین نیاز گرافیتی خود تا پایان سال به دلیل وجود مشکل نیست بلکه با درنظر گرفتن کارشکنی‌های موجود آمریکا علیه اقتصاد ایران و صنعت فولاد کشورمان مسئولان درنظر دارند با شرایط فعلی تاجای ممکن تنش و نگرانی از واحدهای تولیدی دور باشد و فضای تولید ثبات مشخصی داشته باشد.

وی همچنین تاکید کرد: نوسان‌های سال گذشته به دلیل تغییرات نرخ ارز ایجاد شده که در دوره‌ای این کالای مصرفی برای واحدهای فولادسازی با قیمت 25 هزار یورو نیز از سوی خریداران تهیه شد بنابراین وزارت تصمیم‌گرفت برای مدیریت مشکلات تولید واحدهای فولادسازی وارد عمل شده و شرایط را به ثبات مورد نظر برساند.

امیری همچنین به خبرنگار ما گفت: برهمین اساس در دوره یاد شده به تمامی واحدها اجازه واردات داده شد که در کنار آنها تجار و بازرگانان نیز بعضا اقدام به وارد کردن گرافیت مورد نیاز واحدهای فولادسازی کردند که خوشبختانه اکنون نه تنها کاهش قیمت بلکه ثبات قیمتی در بازار تجربه می‌شود و برهمین تصمیم‌گرفتیم برای تثبیت این شرایط دستورالعمل فعلی اعلام و اجرایی شود.

وی درپایان تاکید کرد: در نشست‌هایی که مسئولان وزارتخانه با فروشندگان کشور چین داشتند قیمت این کالای مصرفی و مورد نیاز واحدهای فولادسازی به شرح زیر تعیین شده است قیمت الکترود گرافیتی برای سایز 700 بین 9500تا 9000یورو، سایز 600 بین 9000 تا 8500 یورو،سایز 550 بین 5000 تا 4500 یورو، سایز 500 حدود 4500 تا 4000 یورو و برای سایز زیر 500 بین 4000 تا3000 یورو قرارداد منعقد نمودند و طی این بخشنامه به سراسر سازمان استانها جهت ثبت سفارش ابلاغ شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =