صادرات فولاد

عضو هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: بازار داخلی صنعت فولاد سال‌هاست که با رکود مواجه است و آمار جوازهای تولیدی هم نشان از سیر نزولی دارد.

به گزارش ایراسین به نقل از فولادبان، بهادر احرامیان با اشاره به عدم تاثیر تحریم‌ها بر تامین مواد اولیه صنعت فولاد، اظهار کرد: تحریم‌ها تاثیری بر تامین قطعات و مواد اولیه نداشته است به طوری که همه خطوط تولیدی در بازه زمانی تحریم‌ها فعال بودند و حتی تعمیرات دستگاه‌ها نیز با مشکلی مواجه نشد.

عضو هیات‌ مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به اینکه کمبود آب، برق و گاز از چالش‌های صنعت فولاد است، گفت: این چالش‌ها، غیر قابل حل نبود اما به دلیل عدم مدیریت صحیح به چالش تبدیل شد.

وی با تاکید بر اینکه بازار داخلی صنعت فولاد سال‌هاست که با رکود مواجه است و آمار جوازهای تولیدی هم نشان از سیر نزولی دارد، افزود: با توجه به وجود فرصت بسیار ویژه برای افزایش قیمت‌ها، در ابتدای سال به دلیل وجود عوارض صادراتی این فرصت از دست رفت.

عضو هیات‌ مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران تصریح کرد: به‌طور کلی در تولید و صادرات در شرایط خوبی قرار نداریم و در صورت ادامه این روند، همچنان با مشکلاتی که ناشی از تحریم‌هاست، روبه‌رو خواهیم بود.

این فعال صنعت فولاد در ادامه بیان کرد: در حال حاضر بر همگان آشکار است که افزایش قیمت فولاد به دلیل تورم است و قیمت‌گذاری دستوری و تعزیرات حلال مشکل نیست.

به گفته احرامیان،، دو کشور روسیه و ترکیه از رقبای صادراتی، ایران هستند. کشور روسیه به دلیل فروش فولاد با قیمت‌های پایین‌تر و با سوءاستفاده از عوارض صادراتی که در ایران وضع شده بود و مخصوصاً مشکلاتی که ایران در دوره تحریم‌ها با آن دست‌به‌گریبان بود، جایگاه ایران را در صادرات محصولات فولادی از آن خود کرد.

وی توضیح داد: در صادرات میلگرد، به عنوان محصول دوم صادراتی نیز کشور ترکیه رقیب ماست به طوری که این کشور با بهره‌گیری از موقعیت و دسترسی به امکانات تجاری و فرصت‌های مالی بیشتر، از جایگاه بالاتری نسبت به ایران برخوردار است.

عضو هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد در پایان گفت: در ایران، مشکلی که در حوزه صادرات فولاد و محصولات فولادی وجود دارد، مشکل فضای کسب‌وکار است که به دلیل محدودیت در ارتباطات با سایر کشورها ایجاد شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =