• ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
  • کد خبر: 3230
  • readingTime: ۱ دقیقه
پوشاک

نشست "بررسی ظرفیت های عرضه پوشاک ایرانی و رفع موانع تولید " با هدف اعتلای فرهنگ عفاف و حجاب در حوزه تولید و عرضه پوشاک بانوان در کیش  برگزار شد.

به گزارش ایراسین، در این نشست ایرج شرف زاده سخنگوی شورای شهر کیش اظهار داشت: شورای شهر و سازمان منطقه آزاد کیش به منظور گسترش فرهنگ حجاب و همچنین حمایت از تولید پوشاک ایرانی به ویژه در بخش پوشاک بانوان از حضور سرمایه گذاران این عرصه در جزیره کیش حمایت می کند.

وی با اشاره به جایگاه جزیره کیش به عنوان مقصد گردشگری درکشور خاطر نشان کرد : با توجه به سطح توقع ملی از جزیره کیش و انتظار هموطنان برای وقوع رویدادهای بسیار خوب در این منطقه، اجرای اینگونه طرح‌های خاص از اولویت‌های سازمان منطقه آزاد کیش است.

در ادامه این نشست انسیه بابازاده از طراحان برجسته پوشاک ایرانی و نایب رییس اتحادیه خیاطان بندر انزلی اعلام کرد : صنعت پوشاک به دلیل استفاده نکردن از فناوری های بالا و پیچیده، آموزش در کوتاه ترین زمان و ارزش افزوده بالا یکی از صنایعی است که می تواند رونق بالایی را در اقتصاد کشور ایجاد کند.

بابازاده افزود: صنعت پوشاک به دلیل نیاز به نیروی انسانی در مراحل مختلف تولید و پس از تولید، از جمله صنایعی است که برای افزایش و ایجاد اشتغال بشدت مورد توجه سیاست گذاران به ویژه در کشورهایی قرار می گیرد که با معضل بیکاری و افزایش جمعیت مواجه هستند.

به گفته وی تجارب بین المللی نشان داده است که صنعت پوشاک ظرفیت بسیار مناسبی برای توسعه اشتغال به خصوص اشتغال زنان و یا افراد با سطح مهارت پایین دارد و بر این اساس آماده هستیم تا با برگزاری سمینار های علمی و برپایی کارگاه های آموزشی ضمن معرفی دستاوردهای پوشاک ایرانی ، گامی موثر در اشتغال زایی و کارآفرینی در عرصه پوشاک ایرانی اسلامی برداریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =