فولاد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: برای تکمیل پروژه زنجیره فولاد کردستان ۳۴۲ هزار و ۸۳۴ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت می گیرد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایسنا، بختیار خلیقی با اشاره به این مطلب که اشتغالزایی مد نظر زنجیره فولاد در استان ۴ هزار و ۳۲۱ نفر است، اظهارکرد: برای تکمیل پروژه زنجیره فولاد ۱۷ طرح به بهره برداری می رسد.

وی افزود: از این ۱۷ طر،ح پنج طرح آن در شهرستان های بیجار، سقز، قروه و دیواندره با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد به پایان رسیده و دیگر طرح ها نیز در دست اقدام برای آغاز عملیات اجرایی هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه یکی از مهمترین بحث های حوزه صنعت، تقویت و حمایت از صنایع خرد است، بیان کرد: یکی از استراتژی های صمت کردستان اجرایی کردن این صنایع بوده و از ۹۶۶ واحد صنعتی موجود در کردستان، صنایع خرد توسعه قابل قبولی داشته است.

خلیقی یادآور شد: توسعه بخش صادرات محور نیز یکی دیگر از سیاست های این سازمان بوده و با توجه به هماهنگی های صورت گرفته توسط کارگروه های حوزه صنعت و توسعه صادرات کردستان، برنامه ریزی و اهداف خاصی برای توسعه این بخش نیز تبیین شده است.

وی ادامه داد: پیگیری و حمایت از طرح های صنعتی پیشران نیز در استان به جد مد نظر است چرا که توسعه این بخش می تواند نقطه امید بخشی برای اشتغالزایی و توسعه اقتصادی استان باشد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به ذخایر طلای کردستان در شهرستان سقز اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این پروژه ۳۵۰ نفر اشتغال ایجاد شده و در کنار آن نیز با جلب سرمایه گذار می توان با بهره برداری از ذخایر غنی سیلیس در این شهرستان، برای ۶۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرد.

خلیقی خاطرنشان کرد: در بحث بهره برداری از معدن منگنز نیز در شهرستان قروه در سال ۸۳ مجوز صادر شد و سال ۹۲ این واحد تولیدی در زمینه ریختگری آغاز به کار کرد که متاسفانه پس از مدتی غیر فعال شد و پس از چند سال این واحد تولیدی در زمینه سیلیس مجددا شروع به کار کرد و اکنون برای ۴۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

وی افزود: همچنین با هماهنگی شستا در سفر ریاست جمهوری طرح های با پتانسیل بالای شهرستان های استان، بررسی و طراحی شده و برای شهرستان سنندج و بانه در زمینه تولید لوازم خانگی بزرگ و برای سقز نیز پتروشیمی و سیلیس طرح تدوین شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: شهرستان های قروه، بیجار و کامیاران نیز با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های خاص منطقه در حوزه معدن، می تواند سرمایه گذاری هایی را از شرکت شستا جذب کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =