• ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲
  • کد خبر: 31128
  • readingTime: ۱ دقیقه
فولاد متیل

هلدینگ فولاد متیل با همکاری شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه پنج طرح مختلف صنعتی و معدنی در مجموعه شرکت‌های این هلدینگ را جهت استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیان بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، پیرو تفاهم‌نامه‌ای که چندی پیش در سمپوزیم فولاد ۴۰۱، با هدف همکاری مشترک و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانایی‌های هلدینگ فولاد متیل، میان این هلدینگ و شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه در حوزه‌های فناورانه، نوآورانه و دانش‌بنیان به امضا رسید، پنج طرح مختلف صنعتی و معدنی جهت استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان موجود مورد بررسی قرار گرفت.

رضا حیدری، مدیرعامل هلدینگ فولاد متیل، در جلسه‌ای که مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه و نمایندگان شرکت‌های علاقه‌مند و خواستار همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان در آن حضور داشتند، اظهار کرد: بعد از امضای تفاهم‌نامه همکاری با شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه، بررسی برخی پروژه‌های معدنی و صنعتی انجام گرفت و قرار شد در خصوص نوع همکاری این شرکت‌ها با مجموعه‌های دانش‌بنیان تصمیم‌گیری شود.

به گفته وی، یکی از نکات مهمی که سبب شده شرکت‌های معدنی به سمت همکاری و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان حرکت کنند، پیشرفت تکنولوژی و حرکت همگام با صنایع پیشرو در دنیاست. از سوی دیگر یکی از مشکلاتی که امروزه صنایع معدنی کشور به‌ویژه فولادسازان با آن مواجه‌اند، کاهش ذخایر معدنی با عیار بالا است. در نتیجه لزوم استفاده از ذخایر کم‌عیار و بعضا باطله‌های معدنی مطرح‌شده که این امر نیز تنها با کمک دانش روز و استفاده از روش‌های نوینی که توسط شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌شود، قابلیت اجرایی پیدا می‌کند.

حیدری تأکید کرد: باید به سمت فناوری‌های جدید حرکت کرد که با کمک آن، حاشیه سود شرکت‌ها افزایش ‌یابد؛ همچنین شرکت‌هایی که قصد استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان را دارند بر اساس نیاز یا توسعه کسب‌وکار به این سمت حرکت کنند تا در نهایت منجر به توسعه پایدار و ایجاد ارزش‌افزوده گردد.

گفتنی است پنج طرح پیشنهادی برای استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان درخصوص استفاده از ذخایر کم‌عیار معدنی و افزایش میزان عیار سنگ‌آهن آن، تبدیل واحدهای صنعتی تازه‌تأسیس به شرکت دانش‌بنیان، ساخت پنل‌های خورشیدی و مواردی از این دست بود که در نهایت بعد از تحلیل و بررسی شرایط فنی و اقتصادی، تصمیم‌گیری جهت اجرا در دستور کار قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =