آهن و فولاد نور - کارگاه بشل

مدیراجرایی پروژه های انرژی و سیالات فولاد مبارکه با اشاره به اینکه با هدایت و برنامه ریزی مناسب پروژه های استفاده از پساب تکمیل یا در حال تکمیل است اظهار داشت: این پروژه ها می تواند نیاز فولاد مبارکه را به آب صنعتی تامین کرده و در فرایندهای توسعه بدون افزایش مصرف آب کمک کند.

علیرضا استکی با اعلام اینکه با تکمیل این پروژه ها 50 درصد از آب خام مورد نیاز فولاد مبارکه تامین خواهد شد و شاهد کاهش چشمگیر مصرف آب خام خواهیم بود گفت: مشکل زاینده رود تنها صنعت نیست و اگر حل شود به دایمی شدن آب در زاینده رود کمک می کند.

وی افزود: فولاد مبارکه اکنون در کارخانجات منطقه چهارمحال بختیاری از پساب بروجن برای تجزیه آبی استفاده می کنند در سنگان هم این اتفاق افتاده است و یکسری از کارخانجات نیز در جوار سواحل توسعه پیدا کرده است و در هر جایی که محدودیت آب باشد این پروژه ها عملیاتی می شود و برداشت اضافه ای از رودخانه نخواهیم داشت.

استکی تاکید کرد: تنها مزیتی که پروژه های استفاده از پساب دارد این است که از پایداری تامین آب در شرایط مختلف مطمئن هستیم. وی تصریح کرد: جزو وظایف گروه کاری فولاد مبارکه است که فولاد مبارکه با این حجم عظیم سرمایه گذاری و جریان مالی و اقتصادی همواره چرخه ثابتی داشته و دچار مشکل نشود.

وی با اعلام برنامه های بلند مدت فولاد مبارکه اظهار داشت: برای کاهش مصرف آب این است که مصرف آب خام در این شرکت به مصرف آب خام به‌ازای هر تن تولید در این شرکت به حدود ۲ متر مکعب کاهش پیدا کند که در زمینه بهره وری و پایداری استفاده از آب نقش مهمی دارد و گام موثری محسوب می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =