• ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
  • کد خبر: 29360
  • readingTime: ۱ دقیقه
کاهش دما

یک کارشناس سازمان هواشناسی بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت و گفت: امروز توده هوای سرد به کشور نفوذ می‌کند.

به گزارش ایراسین، فریبا گودرزی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای گلستان، مازندران، شرق اردبیل و شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، بارش پراکنده، گاهی وزش باد شدید و گاهی رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود .

وی ضمن اشاره به اینکه فردا با نفوذ جریانات شمالی و ریزش هوای خنک از مرزهای بالاتر بارش تقویت می‌شود و با کاهش دما در این مناطق مواجه هستیم، ادامه داد: فردا گستره بارش‌ها به ارتفاعات البرز، خراسان‌شمالی و شمال خراسان‌رضوی می‌رسد.

این کارشناس سازمان هواشناسی یا بیان اینکه فردا در شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد، افزود: شدت بارش‌ها امروز در اردبیل، گیلان، مازندران، شمال آذربایجان شرقی و غربی در حد هشدار سطح زرد است و از این رو سازمان هواشناسی نسبت به احتمال صاعقه، احتمال آبگرفتگی محدود و محلی، و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها در استان‌های ذکر شده هشدار داد.

رفیعی با اشاره به اینکه از امروز تا دوشنبه شاهد وزش باد شدید در نوار شرقی کشور هستیم به میزان گفت: امروز نیز در نوار شرقی خراسان‌جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، شرق و جنوب کرمان، نیمه شرقی هرمزگان شاهد باد و گردوخاک هستیم که احتمال خسارت به سازه‌های موقت و درختان کهنسال، کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید برای این مناطق وجود دارد و هموطنان در این مناطق باید تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =