گرمی هوا افزایش دما

 رئیس مرکز ملی پیش بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: طی ۲۴ ساعت آینده در برخی از استان‌های کشور شاهد افزایش ۴ تا ۷ درجه‌ای دما هستیم.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به بررسی نقشه‌های هواشناسی کشور طی سه روز آینده اظهار داشت: بررسی این نقشه‌ها بیانگر استقرار جوی آرام بر روی اکثر مناطق کشور است.

وی افزود: در این بازه زمانی در منطقه زابل در برخی ساعات وزش باد شدید، گاهی گرد و خاک و در برخی نقاط‌ استان‌ ایلام، کرمانشاه و خوزستان نیز گاه گرد و خاک رقیق پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: همچنین احتمال گرمازدگی و خطر آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع از جمله مخاطرات این افزایش دماست.

وی با بیان اینکه از روز دوشنبه هفته آینده (۱۴ شهریورماه) تا اواخر هفته با نفوذ جریانات خنک شمالی، کاهش محسوس دما، وزش باد و بارش باران همراه با رعد و برق در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل رخ خواهد داد. دریای خزر نیز در این مدت مواج خواهد بود، ادامه داد: طی امروز و فردا ۱۱ و ۱۲ شهریورماه شهرکرد با دمای ۶ درجه سانتیگراد سردترین و اهواز با دمای ۴۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مراکز استان کشور هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =