• ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
  • کد خبر: 28308
  • readingTime: ۲ دقیقه
وحید امیری احسان حاج صفی

بر اساس اعلام مدیرروابط عمومی فدراسیون فوتبال اگر احسان حاج‌صفی به مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال نرسد، وحید امیری به عنوان کاپیتان تیم ملی در مجمع حاضر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال از ساعت ۹ صبح روز سه‌شنبه هشتم شهریور در سالن مرکز همایش‌های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران آغاز خواهد شد. این اتفاق درحالی است که حواشی پیش از برگزاری مجمع به اوج خود رسیده و دامنه این حواشی به کاپیتان‌های تیم ملی فوتبال نیز رسیده است.

بر اساس آیین‌نامه فدراسیون، کاپیتان‌های تیم‌های ملی بزرگسالان ایران از تیم ملی فوتبال آقایان و بانوان تا فوتسال و فوتبال ساحلی در مجمع انتخاباتی حق رای دارند و همین موضوع باعث شده تا حساسیت روی این قضیه بالا رود. در روزهای گذشته فدراسیون نام وحید امیری را به عنوان کاپیتان تیم ملی به مجمع داده بود که این موضوع حواشی زیادی داشت.

انتخاب وحید امیری در حالی بود که کاپیتان اول تیم ملی ایران احسان حاج‌صفی است و امیری دوره‌ای مصدومیت چندماهه را پشت سر می‌گذارد. تغییر کاپیتان تیم ملی فوتبال آقایان در کنار تغییر سرمربی و کاپیتان تیم ملی بانوان همچنین معرفی کاپیتان تیم ملی فوتسال شائبه‌هایی پیش آورد.

پس از این اتفاق حاج‌سفی برای حضور در مجمع طی ارسال نامه‌ای اعلام آمادگی کرد تا دو قطبی امیری _ حاج‌صفی جدی‌تر شود. اما روز گذشته امیری با انتشار یک استوری در صفحه شخصی خود در کنار حاج‌صفی این حواشی را پایان داد. با این حال هنوز مشخص نیست که چه کسی در مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال حاضر خواهد بود.

در همین رابطه محمدجواد پاینده، مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال اظهار کرد: لیست اسامی اعضای مجمع 70 روز قبل و وقتی هنوز تکلیف ثبت نام‌ها و نامزدهای حاضر در انتخابات مشخص نشده بود، آماده شده است. کاملا هم قانونی، مشخص و روشن است و هیچ نکته مبهمی در این لیست وجود ندارد. در همه ادوار ترتیب کاپیتان‌های تیم ملی از طرف سرمربی به دپارتمان تیم‌های ملی و سپس دبیرخانه مجمع اعلام می‌شود. اولویت با فردی است که در ایران حضور داشته باشد.

وی ادامه داد: در مجمع قبلی که 10 خرداد برگزار شد، وحید امیری حضور یافت به این دلیل که سایر کاپیتان‌های تیم ملی لژیونر بوده و در ایران حضور نداشتند. به ترتیب مشخص شده هر کاپیتانی که در ایران حضور داشته باشد در مجمع حاضر خواهد شد در غیر این صورت نوبت به نفر بعدی می‌رسد. خوشبختانه همه کاپیتان‌های تیم ملی ما تا قبل از امیری لژیونر بودند و به همین دلیل نوبت در مرحله قبل به او رسید. در این مجمع هم اگر کاپیتان‌های خارج از کشور به ایران تشریف بیاورند، می‌توانند در مجمع حضور پیدا کنند اما اگر حضور نداشته باشند گزینه بعدی امیری خواهد بود.

پاینده درباره اعلام آمادگی حاج صفی برای شرکت در مجمع گفت: اگر او خودش را برساند به عنوان کاپیتان تیم ملی در مجمع حضور خواهد داشت و هیچ مشکلی هم وجود ندارد اما اگر نیاید، اولین کاپیتانی که در ایران حضور دارد یعنی وحید امیری را در مجمع خواهیم داشت. در غیر این صورت حاج صفی یا سایر نفرات لژیونری که به ترتیب سابقه در اولویت هستند و از طرف سرمربی به دپارتمان‌ تیم‌های ملی و دبیرخانه مجمع معرفی شده اند، می‌توانند شرکت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =