گرد و خاک

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: خیزش دوباره گرد و غبار در اکثر مناطق کشور و به ویژه استان‌های مرزی در غرب و جنوب پیش بینی می‌شود.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با ایراسین در خصوص بررسی نقشه‌های هواشناسی طی سه روز آینده اظهار داشت: بررسی این نقشه‌ها بیانگر برخی از ناپایداری‌های جوی در اکثر مناطق کشور است.

وی افزود: این پدیده‌ها در قالب رعد و برق، رگبارهای پراکنده و خیزش گرد و خاک پیش بینی شده است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه در ساعات بعد از ظهر امروز تا سه‌شنبه در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رگبار و رعد و برق شدید پیش بینی می‌شود، تصریح کرد: در برخی نواحی شمال شرق، شرق و دامنه‌های جنوبی البرز و شرق تهران نیز وزش باد به نسبت شدید و در برخی اوقات همراه با خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه در این مدت به سبب افزایش متناوب وزش باد، توده‌های گرد و خاک بر روی کشور عراق شکل گرفته و به استان‌های مرزی در غرب و جنوب غرب کشور انتقال می‌یابد، افزود: این امر موجب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید در این مناطق خواهد شد.

ضیاییان با بیان اینکه در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار همراه با تداوم گرمای هوا پیش بینی می‌شود، ابراز داشت: چهارشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان، برخی مناطق هرمزگان رگبار پراکنده و پنجشنبه فقط در ارتفاعات شمال هرمزگان و جنوب کرمان رشد ابرهای همرفتی و رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه در سواحل شمالی و اردبیل ابرناکی و بارش پراکنده همراه با کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود. همچنین دریای خزر مواج است و به تدریج وزش باد و کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور رخ می‌دهد، ابراز داشت: در پنج روز آینده شرق دریای عمان و از بعد از ظهر چهارشنبه و طی روز پنجشنبه دریای خزر مواج پیش بینی می‌شوند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: از روز سه‌شنبه در شرق کشور به ویژه در منطقه زابل وزش بادهای ۱۲۰ روزه تقویت می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =