باکری

دبیر انجمن صنایع لبنی ایران با اشاره به افزایش هزینه‌های تولید در تمامی صنایع اعلام کرد: با تصویب ستاد تنظیم بازار قیمت‌های جدید انواع لبنیات به کارخانه‌های تولیدی ابلاغ و مبنای محاسبات قیمت لبنیات قرار خواهد گرفت.

رضا باکری در گفتگو با خبرنگار ایراسین گفت: با توجه به ارسال قیمت‌های تمام شده و افزایش هزینه‌های تولید به ستاد تنظیم بازار و مسئولین مربوطه موارد مورد تقاضای تولیدکنندگان مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت این ستاد نسبت به صدور مجوز افزایش قیمت اقدام کرد و از روز سه شنبه هفته جاری این قیمت‌ها مبنای محاسبات محصولات قرار خواهد گرفت.

باکری در ادامه افزود: مبانی محاسباتی تغییر نرخ مواد اولیه، حامل‌های انرژی، مواد بسته‌بندی و افزایش حقوق کارگران بوده و براساس قانون نسبت به تعیین نرخ‌های جدید اقدام شده است و تمامی کارخانه‌های تولیدی لبنیات موظف به رعایت قیمت‌های ابلاغی خواهند بود و هرگونه افزایش قیمت بیشتر از میزان تعیین شده قانون شکنی خواهد بود و بدون تردید با آن برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

این مقام صنفی با اشاره به میزان افزایش قیمت به خبرنگار ما گفت: نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار براساس درخواست‌های ارسالی از سوی تولیدکنندگان براساس افزایش ۱۴ درصدی هزینه‌های تولیدی کارخانه‌ها خواهد بود که به این رقم میزان افزایش قیمت خرید شیرخام نیز افزوده خواهد شد، اما سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نرخ دقیق را تعیین و رسما ابلاغ خواهد کرد.

دبیر انجمن صنایع شیرایران تاکید کرد: انجمن تنها با استفاده از نظر کارشناسان خبره حسابرسی نسبت به تعیین میزان افزایش هزینه‌های تولید اقدام کرده است و تمامی مستندات و مدارک را به مقامات مسئول ارایه کرده تا این مقامات براساس قانون مجوز افزایش قیمت را صادر کرده و در اختیار تولیدکنندگان قرار دهند.

لازم به یادآوری است که چندی پیش احمد مقدسی، رئیس انجمن صنفی گاوداران ایران خبر از احتمال افزایش نرخ خرید شیرخام داده بود و نرخ خرید شیرخام را ۲۵۷۵ تومان اعلام کرده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =