صابر پرنیان

مدیر کل سازمان صمت استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ایران از لحاظ تولید فولاد در جایگاه دهم جهان قرار دارد گفت: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی می‌تواند در ارتقا فناوری ایران، گسترش بازارهای صادراتی، کیفی سازی محصولات فولادی و همچنین تکمیل زنجیره و کمک به رشد اقتصادی استان آذربایجان شرقی و کشور نقش ایفا کند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، نوزدهمین نمایشگاه تخصصی متالورژی، فولاد، ریخته گری، آهنگری، صنایع و ماشین آلات وابسته بعد از ظهر یکشنبه، ۲۹ خرداد ماه ۱۴۰۱ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز افتتاح شد.

صابر پرنیان، مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی، در حاشیه بازدید از این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: شاهد برگزاری نمایشگاه فولاد در شهر تبریز هستیم و می‌بینیم پس از گذراندن دو سال پاندمی کرونا، نمایشگاه هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ کمی در حد قابل قبولی است.

وی افزود: ۱۰۰ شرکت کننده در نمایشگاه حاضرند که ۳۵ درصد آن‌ها از استان آذربایجان شرقی هستند.

مدیر کل سازمان صمت این استان با اشاره به اینکه ایران از لحاظ تولید فولاد در جایگاه دهم جهان قرار دارد و استان آذربایجان شرقی هم رتبه سوم تولید فولاد در ایران را دارد بیان کرد: این نمایشگاه حائز اهمیت است و می‌تواند در ارتقا فناوری ایران، گسترش بازارهای صادراتی، کیفی سازی محصولات فولادی و همچنین تکمیل زنجیره و کمک به رشد اقتصادی استان آذربایجان شرقی و کشور نقش ایفا کند.

پرنیان افزود: امیدوارم چنین نمایشگاه‌هایی ادامه داشته باشد و بتوانیم در راستای کیفی سازی و ارتقای فناوری رشته صنعت‌های مختلف و صنعت فولاد، به عنوان پایه و مادر صنایع، نقش ایفا کنیم.

وی گفت: در مجموع نمایشگاه رضایت بخش بود و عمدتا غرفه داران از کیفیت برگزاری نمایشگاه راضی بودند و امیدواریم در چند روز آینده هم ذی نفعان این صنعت در این نمایشگاه حضور پیدا کنند و با توامندی‌های تولید فولاد کشور آشنا شوند و ما بتوانیم این توانمندی را به بازارهای اطراف و کشور های دیگر معرفی کنیم.

گفتنی است بیش از ۸۰ شرکت مرتبط نظیر شرکت ملی صنایع مس ایران، مجتمع مس سونگون، مجتمع معدنی و صنعتی مس سرچشمه، فولاد بناب و... در این نمایشگاه حاضرند.

این نمایشگاه هم‌اکنون آغاز و تا یکم تیر ماه ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۲ از آن بازدید کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =