پیروز حناچی

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: مسئولیت اجتماعی در حوزه ساخت و ساز باید مورد توجه باشد،در این زمینه همه نهادهای نظارتی، فنی، سرمایه‌گذار، مجری و همچنین مصرف کنندگان باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

پیروز حناچی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به لزوم توجه جدی تر به بحث ایمن سازی ساختمان‌ها و به ویژه ساختمان‌های بلند مرتبه اظهار داشت: باید توجه داشت که در بحث ساختمان سازی و به ویژه در بافت‌های متراکم رعایت ایمنی بیش از هر نقطه دیگری ضروری‌تر است.

وی با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی در حوزه ساخت و ساز باید مورد توجه باشد، ادامه داد: در این زمینه همه نهادهای نظارتی، فنی، سرمایه‌گذار، مجری و همچنین مصرف کنندگان باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

شهردار سابق تهران با تاکید بر اینکه ایمنی باید در همه بخش‌های حوزه ساخت و ساز ورد توجه باشد، ادامه داد: در کنار همه بحث هایی که در زمینه نحوه اجرا و مهندسی مطرح شده باید به استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد نیز توجه داشت.

روند نظارت استاندارد در حوزه ساخت و ساز از حالت تشریفتن خارج شود

وی افزود: ضروری است که سازمان استاندارد و مرکز تحقیقات راه و شهرسازی که مسئولیت تائید استانداردهای مصالح ساختمانی را دارند از رفتار تشریفاتی خارج شده و با جدیت بیشتری وظایف خود را انجام دهند.

حناچی با تاکید بر اینکه استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد یکی از ظرفیت‌های کمتر پرداخته شده در نظام مهندسی است، گفت: از این رو با توجه به اینکه قانونگذار اخیرا بر این موضوع تاکید بیشتری داشته است، این موضوع باید به صورت جدی تر در دیتور کار نهادهای اجرایی و نظارتی قرار گیرد.

وی ادامه داد: تولید مصالح ساختمانی با استانداردهای مناسب به ویژه در استان اصفهان تحقق یافته و باید مورد استفاده همه کشور قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =