تسهیلات بانکی

بخش صنعت و معدن در سال ۱۴۰۰ بخش قابل توجهی از تسهیلات بانک‌ها و موسسات اعتباری را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، داده‌های وزارت صمت نشان می‌دهد بانک‌ها و موسسات اعتباری در سال ۱۴۰۰ مجموعا ۲۹۶۸۱.۶ هزار میلیارد ریال به بخش‌های اقتصادی تسهیلات پرداخت کرده‌اند که سهم بخش صنعت و معدن برابر با ۸۹۷۹.۶ هزار میلیارد ریال بوده است که ۳۰.۳ درصد کل تسهیلات پرداختی است.

بخش بازرگانی نیز ۴۴۷۲.۲ هزار میلیارد ریال از کل تسهیلات را به خود اختصاص داده که ۱۵.۱ درصد کل تسهیلات پرداخت شده را تشکیل می‌دهد.

صنعت و معدن در سال ۱۴۰۰ چقدر تسهیلات بانکی گرفت؟

سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در تمام بخش‌های اقتصادی طی سال جاری نیز به مبلغ ۱۹۳۷۶.۶ هزار میلیارد ریال و معادل ۶۵.۳ درصد کل تسهیلات پرداختی است.

همچنین سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در بخش صنعت و معدن مبلغ ۶۹۵۱.۹ هزار میلیارد ریال معادل ۷۷.۴ درصد از کل تسهیلات اعطایی به این بخش است.

صنعت و معدن در سال ۱۴۰۰ چقدر تسهیلات بانکی گرفت؟

جدول تسهیلات پرداختی به تفکیک بخش‌های اقتصادی در سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد از کل تسهیلات اختصاص یافته به بخش صنعت و معدن در سال ۱۴۰۰، ۱۳.۹ درصد به ایجاد، ۷۷.۴ برای تامین سرمایه در گردش، ۷.۱ درصد برای توسعه، ۰.۹ درصد برای تعمیرات، ۰.۴ درصد برای خرید کالای شخصی، ۰.۲ درصد برای خرید مسکن و ۰.۱ درصد نیز برای سایر مصارف اختصاص یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =