زنجیره فولاد

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: سیاست مشخص دولت و وزارت صمت ایجاد ارزش افزوده در کالاهای ابتدای زنجیره فولاد و فروش محصولات نهایی و انتهایی زنجیره است یعنی در حال حاضر وزارت صمت و دولت از فروش سنگ آهن به فروش شمش و محصولات فولادی تغییر سمت و سو داده است تا از خام فروشی محصولات و مواد اولیه جلوگیری شود.

به گزارش ایراسین به نقل از فولادبان، وجیه اله جعفری در حاشیه نشست خبری با خبرنگاران درباره اقدامات این شرکت دولتی برای رفع مشکل برق گفت: تفاهم نامه احداث و اجرای دستکم ۱۰هزار مگاوات ظرفیت های جدید نیروگاهی از طریق احداث نیروگاه جدید و تکمیل سیکل نیروگاه های موجود بین شرکت های صنعتی و معدنی بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو با توجه به نیاز، ضرورت و اهمیت تامین مطمئن برق، مستمر و پایدار بخش صنعت و معدن به امضا رسیده است که بخش خصوصی نیز می تواند در این حوزه سرمایه گذاری کند.

وی ادامه داد: ایمیدرو به عنوان مجری و متولی این تفاهم نامه با همکاری وزارت نیرو راهبری احداث این میزان ظرفیت نیروگاهی با تکیه به دانش بومی و نگاه به تولید داخل با سرمایه گذاری بخش دولتی و خصوصی بالغ بر۷ میلیارد دلار عهده دار است.

معاون وزیر صمت با اشاره به توافقات ایمیدرو با وزارت نفت در حوزه گاز تصریح کرد: در مقطعی به علت نبود گاز بسیاری از تولیدکنندگان آهن اسفنجی دست از کار کشیدند و مجبور به توقف و تعطیلی واحدهای تولیدی شدند واز انجا که خوراک اصلی تولید کنندگان اهن اسفنجی گاز است تلاش می شود این توافقات به نتیجه مثبت برسد.

وی درباره تمهیدات ویژه وزارت صمت برای تامین مواد اولیه صنایع فولادی افزود: تمهیدات وزارت صمت نه فقط برای واردات مواد اولیه بلکه برای برخی اقلام و محصولات مورد نیاز کشور مثل ورق فولادی نیز هست.

رئیس هیات عامل ایمیدرو ادامه داد: فولاد مبارکه در حال حاضر تنها تولید کننده ورق فولادی در کشور است، این شرکت از چندی پیش برای اینکه قیمت ورق با توجه به تقاضای بازار با افزایش قیمت مواجه نشود به واردات ورق فولادی روی آورد و با عرضه تلفیقی ورق فولادی وارداتی و تولید داخل در بورس کالا مانع از افزایش قیمت شد و التهاب بازار ناشی از گرانی قیمت را فرونشاند و قیمت ورق افزایش نیافت و بازار ورق فولادی در بازار هم تنظیم شد.

جعفری تصریح کرد: وزارت صمت با دو هدف تنظیم بازار داخل و جلوگیری از افزایش قیمت محصولات فولادی، واردات ورق فولادی را در اولویت سیاست های خود قرارداد و از انجا که بازار داخل مصرف کننده ورق فولادی است صادرات این محصول را نیز ممنوع کرد.

وی گفت: سیاست مشخص دولت و وزارت صمت ایجاد ارزش افزوده در کالاهای ابتدای زنجیره فولاد و فروش محصولات نهایی و انتهایی زنجیره است یعنی در حال حاضر وزارت صمت و دولت از فروش سنگ آهن به فروش شمش و محصولات فولادی تغییر سمت و سو داده است تا از خام فروشی محصولات و مواد اولیه جلوگیری شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =