• ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
  • کد خبر: 53641
  • readingTime: ۳ دقیقه
اینوتکس

صبح امروز، چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه، رویداد ارائه نیازهای فناورانه صنعت فولاد مبارکه در حاشیه برگزاری دومین روز از سیزدهمین نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ با حضور تعدادی از معاونین و مدیران شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه (MSTID FUND) و همچنین جمعی از فعالان حوزه فناوری و صنعت فولاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، صبح امروز، چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه، رویداد ارائه نیازهای فناورانه صنعت فولاد مبارکه به عنوان بخشی از رویداد تخصصی ریورس پیچ در حاشیه برگزاری دومین روز از سیزدهمین نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد.

نیازهای فناورانه فولاد مبارکه در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ ارائه شد

فولاد مبارکه، پیشگام عرصه فناوری

مجتبی فدایی، مدیرعامل آسیاهای تک در این رویداد عنوان کرد: خوشحالیم که شرکت فولاد مبارکه به عنوان پیشگام در حوزه فناوری در کشور نقش آفرینی می‌کند. حائز اهمیت است که مسائل این حوزه و به ویژه مسائل گلوگاهی فناورانه صنایع بزرگ به صورت درست و دقیق ارائه شود. این ارائه نیز می‌تواند به شرکت‌های ame سیگنال بدهد تا فعالیت‌های خود را با نیاز این صنعت بزرگ کشور همسو کنند.

اولویت‌های صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه

وحدت زاهدی، مدیر توسعه کسب و کار صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه در این رویداد گفت: طی یک تا دو سال گذشته در کشور درباره سرمایه گذاری خطرپذیر، موضوع VC و شرکت‌های فعال CVC بسیار صحبت شده است. موضوع فعالیت ما حل مسئله نیست، انتظار نداریم شرکت‌ها پروپوزالی برای حل مسئله در جلسه خاصی به ما جهت سرمایه گذاری خطرپذیر ارائه بدهند. این موضوع می‌تواند از طریق واحدهای بومی سازی، سرمایه گذاری مستقیم و حتی بخش تحقیق و توسعه فولاد مبارکه پیگیری شود.

وی افزود: در این نشست سعی ما بر این بوده است تابا طرح عناوین فناورانه که می‌تواند در زنجیره فولاد نقش ایفا کند را ارائه کنیم. در صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه به دو صورت اکتیو و پسیو شرکت‌های دانش بنیان را برای سرمایه گذاری بررسی می‌کنیم. در حالت اکتیو در مجموعه فولاد مبارکه و در زنجیره ارزش مسائل کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت احصاء و لیستی از نیازها ارائه می‌شود؛ بر این اساس این مسائل در استیج‌های مختلف ارائه شده و تلاش می‌شود در راستای حل آنها طی همکاری با تیم‌ها سرمایه گذاری انجام شود. در روش پسیو شرکت‌های فناور و دانش بنیان با شناخت تخصصی که نسبت به موضوع دارند، طرح‌ها و پیشنهادات خود جهت بهبود بهره وری در زنجیره تولید فولاد را ارائه می‌دهند که در شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیر توسعه کسب و کار صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه در پایان درباره فرآیند همکاری با فولاد مبارکه گفت: ما پس از احصاء شرکت موردنظر، یک جلسه عمومی برگزار کرده و تیم فناور، موضوع طرح و مبلغ سرمایه گذاری مورد نیاز را بررسی می‌کنیم و در صورت اخذ تأییدیه اولیه و بررسی‌های موشکافانه فنی و اقتصادی، آن طرح را به کمیته خطرپذیر فولاد مبارکه که متشکل از مدیرعامل، معاونین و برخی از مدیران شرکت فولاد مبارکه است، ارائه می‌دهیم. در نهایت از ورود تا عقد قرارداد و دریافت سرمایه باید یک بازه زمانی حدوداً ۶ ماهه طی شود.

نیازهای فناورانه فولاد مبارکه در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ ارائه شد

چند پیشنهاد برای سرمایه گذاری خطرپذیر

آرام‌فرد، کارشناس تحقیق و توسعه شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه در این رویداد به یکی از نیازهای فناورانه شرکت فولاد مبارکه پرداخت و افزود: یکی از راهکارهای کاهش نشر کربن و افزایش بهره وری در صنعت فولاد استفاده از قراضه است. قراضه به واسطه اینکه از قطعات مختلفی وارد چرخه تولید مجدد می‌شود، نیازمند دسته بندی است. این موضوع از جمله بخش‌هایی به شمار می‌رود که سنسورها و هوش مصنوعی می‌تواند به آن کمک کند. ما در اینجا نیاز داریم قراضه‌ها به طور دقیق از یکدیگر جدا و سپس وارد خط تولید شوند. از سوی دیگر نیز اندازه‌گیری دمای انواع کوره‌ها به واسطه دمای بالا نقش کلیدی را بازی می‌کند و پیاده سازی آن به راحتی ممکن نیست و شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در این زمینه‌ها به ما کمک کنند.

در ایران تا ۱۳ سال دیگر سنگ آهن با عیار مناسب داریم

محمدی سلطانی، کارشناس فناوری و نوآوری شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه در این رویداد به بخش دیگری از نیازهای فناورانه صنعت فولاد در زمینه تأمین فرومنگنز پرداخت و اظهار داشت: سنگ منگنز معدنی ایران عموماً سیلیس بالایی دارد و مناسب فروآلیاژها و به ویژه فرومنگنر نیست. آفریقای جنوبی در این زمینه منابع غنی و خوبی دارد. شرکت‌ها در دو صورت با تولید فرومنگنز یعنی فرآوری سنگ‌های منگنز ایران و تکنولوژی تولید فرومنگنز کم کربن می‌توانند به ما کمک کنند.

وی پیرامون تأمین نیاز به سنگ آهن با عیار مناسب افزود: در بهترین حالت در صورت تحقق اهداف تولید فولاد تا ۱۳ سال آینده و در صورت ادامه تولید با روند کنونی تا ۲۳ سال دیگر سنگ آهن با عیار مناسب داریم. در زمینه سنگ آهن کم عیار نیز می‌توانند با کمک به توسعه فناوری hismelt کمک کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =