• ۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵
  • کد خبر: 25425
  • readingTime: ۱ دقیقه
ملون

تیم‌های فوتبال مس کرمان و ملوان بندرانزلی به رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور صعود کردند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، با توجه به نتایج به دست آمده در هفته سی و دوم رقابت‌های لیگ آزادگان، صعود تیم‌های مس کرمان و ملوان بندرانزلی به رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور قطعی شد.

شاگردان فرزاد حسین‌خانی در مس که در پنج هفته اخیر لیگ یک از وقفه ملوان انزلی استفاده کرده بودند و توانستند صاحب چهار پیروزی و فقط یک تساوی شوند. مسی‌ها امروز، جمعه با کسب یک امتیاز خارج از خانه مقابل شهرداری آستارا صعودشان به لیگ برتر را قطعی کردند.

مس کرمان که فصل موفقی با تنها دو شکست تا هفته سی و دوم و در فاصله دو هفته مانده تا پایان لیگ دسته اول فوتبال ایران سپری کرده بود، با تساوی بدون گل خارج از خانه مقابل شهرداری آستارا، ۶۶ امتیازی شد تا با یک امتیاز بیشتر نسبت به ملوان انزلی همچنان صدرنشین بماند و بخاطر فاصله ۸ امتیازی با آرمان‌گهر رده سومی، صعودش به لیگ برتر را قطعی کند.

تیم فوتبال مس کرمان که از فصل ۸۶-۸۵ تا ۹۳-۹۲ در لیگ برتر بود و در لیگ سیزدهم پس از قرار گرفتن در رده شانزدهم به لیگ یک سقوط کرد، پس از هشت سال دوری و انتظار از سطح اول فوتبال ایران، دوباره به این رقابت‌ها بازگشت.

در دیگر بازی مهم این هفته از رقابت‌های لیگ آزادگان، ملوان به مصاف ماشین‌سازی تبریز رفت. در این بازی که در تبریز برگزار میشد، شاگردان مازیار زارع توانستند سه امتیاز شیرین برابر قعرنشین لیگ به دست آورند و صعود خود را قطعی کنند.

ملوان بعد از 7 سال صعود به لیگ برتر را در تبریز جشن گرفت؛ آخرین حضور این تیم در لیگ برتر به فصل 95- 94 برمی گردد. جالب است بدانید تیم ملوان با سه قهرمانی در جام حذفی باشگاه های کشور یکی از تیم های پرافتخار شهرستانی به حساب می آید و این بار یک بازیکن از نسل جدید صعود ملوان به لیگ برتر را رقم زد. مازیار زارع بازیکن سال های نه چندان دور ملوان که به خاطر شوت های سهمگینش به سیروس قایقران شهرت یافته است، در حالی به همراه ملوان صعود به لیگ برتر را جشن گرفت که استادیوم پیر تختی انزلی به نام سیروس قایقران فقید تغییر پیدا کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =