• ۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
  • کد خبر: 25402
  • readingTime: ۱ دقیقه
متروپل

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران از ادامه عملیات آواربرداری مترو پل تا ۱۵ روز آینده خبر داد.

جلال ملکی در گفت‌وگو با ایراسین با اشاره به اعزام نیروهای آتش نشانی برای امدادرسانی در حادثه ریزش ساختمان تجاری اداری مترو پل آبادان اظهار داشت: تاکنون آتش نشانان تهرانی سه جسد از زیرآوار خارج کرده‌اند.

وی با بیان اینکه فعالیت آواربرداری توسط نیروهای آتش نشانی آبادان و اعزامی از دیگر شهرهای کشور مانند تهران، اصفهان و ... به صورت شبانه روزی ادامه دارد، افزود: موانعی نیز از جمله باریک بودن فضا، شرایط جوی و همچنین ازدحام جمعیت برای تسریع در انجام عملیات وجود دارد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اینکه ۵۰ نیروی آتش نشانی از تهران برای این حادثه اعزام شده است، ادامه داد: باید توجه داشت که این آتش نشانان تجربه امداد و نجات در پلاسکو را دارند.

وی تصریح کرد: بر اساس برآورد صورت گرفته توسط آتش نشانان اعزامی به آبادان تا ۱۵ روز آینده عملیات آواربرداری ادامه خواهد داشت.

ملکی با بیان اینکه ریزش بخش دیگری از ساختمان نیز از خطرات احتمالی پیش روی آتش نشانان و دیگر نیروهای امدادی است، افزود:

همه تیم متخصص هستند. دستگاه برش بتن و قیچی‌های مخصوص داریم. تیم ارزیاب و تجسس به مکان حادثه اعزام شده است و براساس شرایط ساختمان درخواست تجهیزات می‌کنیم. به هر طریق تجهیزات را فراهم می‌کنیم تا بتوانیم به بهترین شکل خدمت‌رسانی کنیم. فرمانده تیمی که به آبادان اعزام کرده‌ایم فرمانده حادثه پلاسکو بوده است. تجربه لازم را دارد. ما در پلاسکو حرارت و آتش داشتیم اما در این ساختمان نداریم یک ساختمان با مصالح ،ستون و بتن که هر لحظه امکان ریزش دارد.

*آیا هنوز هم کسی زنده مانده است؟

نمی‌دانم، ما به تلاش خود ادامه می‌دهیم. باز هم تأکید می‌کنم که دوستان آواربرداری را با احتیاط انجام می‌دهند تا اگر کسی زنده مانده برایش مشکل ایجاد نشود ببینید چون ما در این حادثه حریق یا حرارت نداشته‌ایم امکان دارد افرادی که زیر آوار مانده‌اند در صورتی که آسیب ندیده باشند تا ۲۴ ساعت دوام بیاورند. به هر حال ما با احتیاط اقدام به آواربرداری و کمک به افرادی که در زیر آوار مانده‌اند می‌کنیم.

ع

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =