محمد یاسر طیب نیا مدیرعامل فولاد مبارکه

دومین روز از همایش دو روزه تدوین مدل کسب‌وکار شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد پایان یافت. در این همایش دو روزه ضرورت بازنگری در مدل کسب‌وکارهای شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ توکا فولاد تشریح شد. مدیرعامل فولاد مبارکه نیز در این مراسم بر تبدیل شدن این شرکت به یک صنعت سبز تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، امروز پنج‌شنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه، دومین روز از همایش دو روزه تدوین مدل کسب‌وکار شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد با حضور محمد یاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، محمد ناظمی هرندی، معاون تکنولوژی فولاد مبارکه، غلامرضا طاهری معاون سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌های فولاد مبارکه، مهدی کفایت معاون سرمایه‌های انسانی و سازماندهی شرکت فولاد مبارکه، عباس اکبری محمدی معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه، احمد رضا سبزواری مدیرعامل هلدینگ توکافولاد و مدیرعامل‌های شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ توکافولاد برگزار شد.

در این مراسم پس از بررسی مدل جدید کسب‌وکار شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ توکافولاد، محمد یاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، گفت: به دلیل جایگاه شرکت فولاد مبارکه و انتظاری که از آن وجد دارد، باید به طور فعال و چابک حرکت‌های جدی در گروه فولاد مبارکه انجام شود تا بتوانیم جایگاه این شرکت را در اقتصاد کشور و عرصه بین‌الملل طی دهه های آتی حفظ کنیم.

وی افزود: ما سخن از رقبایی می‌گوییم که در آینده بسیار نزدیک به عرصه رقابت با فولاد مبارکه وارد می‌شوند اما حرکت‌های جدید ما از روی هوشمندی و با یک نگاه بلندمدت است. ما می‌بینیم از یک سو رقبای جدیدی در حال ورود به عرصه هستند و از سوی دیگر تهدیدهایی برای فولاد مبارکه وجود دارد. شاید در آینده برخی محصولات انحصاری ما دیگر انحصاری نباشد. این مسئله با اینکه تهدید است اما فرصت‌های خوبی بسیار ارزشمندی را برای ما ایجاد می‌کند و ما به عنوان یک مجموعه هوشمند باید به سرعت واکنش نشان دهیم و پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشیم.

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: جایگاه فولاد مبارکه علی رغم پیشرفت خوبی که داشته و طی چند دهه اخیر از ۲ میلیون تن تولید به ۱۰ میلیون تن رسیده است، باید یک جهش فوق العاده داشته باشد و در اقتصاد بدون نفت نقش ایفا کند.

طیب‌نیا اظهار کرد: اگرچه فولاد مبارکه جز برترین شرکت‌های کشور و الگوی ملی بنگاه داری محسوب می‌شود اما باید علاوه بر حفظ این موقعیت، باید در اقتصاد ملی نقش‌آفرینی ویژه داشته باشیم. باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم. اگر قبلا می‌خواستیم به سمت محصولات کیفی حرکت کنیم و بازار به دلیل خلأهای شدید این امکان را به ما نمی‌داد اما الان این عرصه را باید به دیگران واگذار کنیم و خود به ارزش‌آفرینی‌های دیگری بپردازیم. مجموعه‌هایی مانند توکافولاد نقاط قوت ما است که دیگران از بی‌بهره هستند بنابراین با رویکردهایی که اکنون داریم به دنبال این هستیم که مجموعه استراتژی‌های رشدی را برای گروه تدوین کنیم که متضمن پایداری گروه باشد.

۵ محور اصلی تحول در فولاد مبارکه

وی با اشاره به لزوم چابک سازی فرایندها و پررنگ‌تر شدن نقش نوآوری در مجموعه گفت: در این تحول ۵ محور اصلی دنبال می‌شود که اولین آن استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود است. توسعه سرمایه‌ انسانی، توسعه کمی، کیفی و متوازن، ورود به حوزه نوآوری و فناوری‌های جدید و تبدیل شدن به صنعت سبز از دیگر محورهای اصلی این برنامه است.

مدیرعامل فولاد مبارکه اظهار کرد: اگر بخواهیم در آینده در تراز جهانی فعال باشیم باید به تقویت بخش بازرگانی و بازاریابی واحدها و گروه فولاد مبارکه توجه کنیم. متاسفانه ما در ایران مجموعه‌های تخصصی بازرگانی و بازاریابی نداریم و بنابراین باید به این موضوع پرداخته شود.

طیب‌نیا افزود: بی‌توجهی به این موضوع باعث می‌شود فعالیت‌هایی که از سود ذاتی بالایی برخوردار هستند در عمل سود کمتری را به دست آورد بنابراین لازم است به تقویت بازاریابی و بازارگانی تخصصی نگاه جدی شود.

پس از پایان سخنرانی مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، دومین روز از همایش دو روزه تدوین مدل کسب‌وکار شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد پایان یافت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =