• ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
  • کد خبر: 24929
  • readingTime: ۱ دقیقه
گرد و خاک

مدیرکل پیش‌ بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: نقشه‌های هواشناسی کشور بیانگر وزش طوفان شن در مناطق شرقی کشور و مواج بودن دریاهای جنوب است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، صادق ضیائیان با اشاره به وضعیت جوی کشور اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر بارش‌های پراکنده ، رعد و برق و وزش باد شدید در مناطقی از خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، ارتفاعات کرمان، شرق یزد و شرق گلستان است.

وی با بیان اینکه برای فردا نیز در استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی رگبار پراکنده رخ می‌دهد، ابراز داشت: همچنین از از امروز تا دوشنبه در شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه در خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شرق کرمان وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک با احتمال رخداد توفان شن انتظار می‌رود.

مدیرکل پیش‌ بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: برای امروز و فردا نیز در بر مناطق مرکزی شمال شرق، جنوب، جنوب غرب و غرب کشور وزش باد شدید با خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود که این شرایط دوشنبه برای جنوب غرب، غرب و شمال غرب پیش بینی می‌شود.

وی در خصوص وضعیت دمایی کشور طی 24 ساعت آینده اضافه کرد: افزایش دما برای امروز در شمال غرب، سواحل دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و یکشنبه در شمال شرق پیش بینی شده است.

ضیائیان افزود: روند افزایشی دمای هوا تا روزچهارشنبه ادامه خواهد داشت ضمن اینکه دمای هوا برای امروز و فردا در شرق و جنوب شرق کشور بین پنج تا هشت درجه سانتیگراد کاهش خواهد داشت.

وی همچنین به مواج بودن دریاها از امروز تا ظهر فردا اشاره کرد و گفت: این پدیده بیشتر برای خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان پیش بینی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =