کرونا

یک پزشک عمومی گفت: عوارض کرونای طولانی مدت موضوعی است که کمتر به آن توجه شده و این در حالی است که خسارات زیادی را با خود به همراه دارد.

امیرحسین شیرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با بیان اینکه شاید موج های کرونا رو به افول باشد اما همچنان عوارض مبتلا شدن به کرونا سلامت و کیفیت زندگی آن‌ها را تهدید می‌کند، اظهار کرد: اگر به این عوارض توجه نشود خسارت‌های سنگینی را به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه باید تحقیقات کامل در خصوص کرونای طولانی مدت و عوارض آن انجام شود، افزود: برخی بررسی‌ها نشان می‌دهد اگر این علائم و اختلالات بیش از ۱۲ هفته بعد از بیماری طول بکشد و ما نتوانیم با بیماری دیگری آن را توجیه کنیم همان کووید طولانی مدت است.

علائم ابتلا به بیماری کرونای طولانی مدت

این پزشک عمومی با بیان اینکه بسیاری از بیماران مبتلا به کرونا مدت‌ها پس از گذران دوران بیماری دچار خستگی و ضعف می‌شوند، طوری‌که به‌ هیچ وجه به درمان‌های معمول پاسخگو نیستند، اضافه کرد: این افراد با علائمی همچون اختلالات بویایی مواجه هستند که در کیفیت زندگی افراد تاثیر زیادی دارد، اختلالات گوارشی و قلبی هم درباره کرونا طولانی مدت مشاهده شده است.

وی در خصوص عوارض روانی ناشی از ابتلا به کرونای طولانی مدت نیز ادامه داد: گاهی فرد دچار اختلالات اضطرابی زیادی می‌شود، یا اینکه افسردگی و اختلالات خلقی آن تشدید یا شروع می‌شود. خیلی از افراد از اختلالات تمرکز رنج می‌برند.

زنان بیش از مردان به کرونای طولانی مدت گرفتار می‌شوند

یزدانی با بیان اینکه زنان بیش از مردان به کرونای طولانی مدت مبتلا می‌شوند، ادامه داد: بر اساس تحقیقات منتشر شده چاقی، سفید پوست بودن، آسم داشتن، سن بالا، وضعیت روانی و جسمی ضعیف از دیگر شاخص‌های ابتلا به کرونای طولانی مدت است.

وی در ادامه با بیان اینکه ریزش مو نیز از علائم ابتلا به کرونای طولانی مدت است، ادامه داد: عوارض ناشی از ابتلا به کرونا خسارات جدی را به خانواده‌ها وارد می‌کند.

این پزشک عمومی با بیان اینکه هنوز درمان مناسبی برای کرونای طولانی مدت ارائه نشده است، افزود: تحقیقات علمی در سطح جهان بر روی این بیماری در حال انجام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =