فولاد

نماینده مردم در مجلس دهم با بیان این که فولاد یک زنجیره است و نیازمند منابع و مصالح است تا به محصول نهایی برسد، اظهار داشت: برای زیرساخت یک واحد فولادسازی مهمترین مساله آب است.

علی اکبری در گفتگو با ایراسین با اشاره به اینکه مدیریت صنعت فولاد نیازمند تصمیمات آینده نگرانه است و اینکه تامین کننده های گندله کشور اقدام به ساخت کارخانه های فولاد سازی در مجموعه خود کنند که باعث کاهش مواد اولیه می شود، اظهار داشت: البته این موضوع هنوز به مرحله نهایی نرسیده و عملی نشده است .

وی افزود: البته اگراین تصمیم به مرحله نهایی برسد، انتخاب درستی نیست و کارآمد و تاثیرگذار نخواهد بود و بنابراین باید روند جایگزین برای آن در نظر گرفته شود.

نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: صنعت فولاد به عنوان صنعتی سودآور برای کشور محسوب می شود و باید به شکل جامع به آن نگریسته شود.

وی با اشاره به اینکه به هر حال تحریم ها بر روی صنعت فولاد هم تاثیر خواهد داشت و راه مقاومت به هر حال برای ما هزینه های اقتصادی در برخواهد داشت اظهار داشت: خوشبختانه با همتی که وجود دارد می توانیم در برابر تمامی مشکلات همچون گذشته بایستیم .

اکبری در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: در دنیا رسم بر این است که صنایع آب بر به سمت سواحل تمرکز داشته باشند و این در زمینه صنایع فولاد و توسعه این صنعت هم باید اعمال شود تا در دراز مدت دچار مشکل نشویم.

وی با اشاره به نامگذاری سال رونق تولید نیز اظهار داشت: یکی از کارکردهای جدی نظام بانکی رونق تولید است و تا زمانی که ما در سیستم بانکی تغییر ایجاد نکنیم نمی توانیم به آنچه که می خواهیم در این رابطه برسیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: در شرایط فعلی با توجه به بحث تحریم ها ومحدودیت های فعلی ما باید نگاه آمایشی داشته باشیم تا بتوانیم از بحران ها به نحو احسن به درآییم.

وی تصریح کرد: فولاد صنعت مادر و پایه کشور محسوب می شود و هر مقدار در این صنعت افت و خیز داشته باشیم در اقتصاد کشور تلاطم ایجاد خواهد شد، بنابراین باید به تولید کمک کنیم تا سرپا بماند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =