شهباز

شهباز حسن پور عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: ارز زیادی برای واردات کالاهای اساسی در اختیار عده ای قرار گرفته است و با توجه به اینکه سیستم توزیع کشور یک سیستم معیوبی است، این ارز یک رانت ایجاد کرده است.

به گزارش ایراسین، دکتر شهباز حسن پور عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون اصناف گفت: با نظر معاون اول رئیس جمهور در خصوص بازگشت کوپن و سهمیه بندی موافق هستم. 
وی با اشاره به سیستم معیوب توزیع در کشور گفت: بدون تردید باید کارها به بخش خصوصی سپرده شود اما باید شرایط کشور را نیز در نظر بگیریم. ارز زیادی برای واردات کالاهای اساسی در اختیار عده ای قرار گرفته است و با توجه به اینکه سیستم توزیع کشور یک سیستم معیوبی است، این ارز یک رانت ایجاد کرده است.
عضوم کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به توانمندی بخش خصوصی در کنترل و توسعه تولید در کشور افزود: بنده و رئیس مجلس با جدیت واگذاری مسئولیت به بخش خصوصی را پیگیری می کنیم. اگر در برخی حوزه ها این امر تاکنون محقق نشده، ایراد از دو طرف بوده است؛ از یک سو دولت در برابر واگذاری ها مقاومت می کند و از سوی دیگر بخش خصوصی به وظایف خود به درستی عمل نکرده و نتوانسته خود را ثابت کند.
حسن پور در ادامه گفت: در مجلس شورای اسلامی به دولت اجازه داده ایم، کالا برگ الکترونیکی را در دستور کار قرار دهد و حتی در این زمینه تاخیر نیز صورت گرفته، در حالیکه این موضوع در بسیاری از کشورهای دنیا نیز وجود دارد. 
وی ادامه داد: نباید فراموش کنیم که قرار نیست همه ۸۰ میلیون نفر جمعیت کشور کالا برگ و کوپن دریافت کنند و نیازمندانی که نیاز دارند سهمیه خود را از طریق کالا برگ دریافت می کنند.
حسن پور با اشاره به اجرای غلط قانون هدفمندی یارانه ها در تمام ادوار تاریخ ایران، افزود: یکی از خواسته های اصلی نمایندگان در زمان تصویب طرح هدفمندی یارانه‌ها آن بود که یارانه تولید پرداخت شود اما هیچ یک از دولت‌ها نسبت به تولید و اشتغال حساسیت لازم را نداشتند و پرداخت یارانه تولید هم با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بوده است.
نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتهام ناروا به اصناف گفت: به عنوان یکی از اعضای اصناف باید گفت امروز جمعی از اصناف کشور متهم هستند که بعضی از کالاها را به موقع در اختیار مردم قرار نمی دهند در حالی که دولت کالا را وارد کرده است اما سیستم توزیع معیوب است و این موضوع باعث نارضایتی افراد نیازمند در جامعه شده است.
وی تصریح کرد: دولت باید در خصوص انجام سهمیه بندی و کوپن اقدام کند زیرا اگر این وضعیت ادامه پیدا کند قطعا مفسده ارز ۴۲۰۰ تومانی و عدم رسیدن کالا به دست مردم، باعث اعتراضات خواهد شد زیرا امروز دیگر دوره ایستادن در صف گذشته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =