سپاهان 2 - فولاد خوزستان 1

در حالی که حواشی پیرامون تبعیض صدا و سیما و شبکه سوم سیما بین تیم‌های فوتبال به اوج خود رسیده، این شبکه تصمیم گرفته به جای بازی سپاهان و فولاد، جام حذفی را پخش کند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، عدم پخش بازی‌های دو نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ از شبکه سوم سیما در هفته اول رقابت‌ها حواشی زیادی به دنبال داشت. صدا و سیما در حالی که بسیاری از دوست‌داران ورزش در ایران منتظر تماشای بازی فولاد مبارکه سپاهان ایران و فولاد ایران از شبکه سوم و ورزش سیما بودند، تصمیم گرفت تا آنتن شبکه سه را به برنامه‌های دیگر بدهد و بازی سپاهان از شبکه شما پخش شود.

این تصمیم مورد اعتراض باشگاه سپاهان قرار گرفت و این باشگاه نامه‌ای را منتشر کرد که در آن محمدرضا ساکت، مدیرعامل باشگاه سپاهان از پیمان جبلیریال رئیس صدا و سیما در روزهای پایانی اسفندماه سال گذشته درخواست پخش بازی‌های آسیایی نماینده ایران در لیگ قهرمانان را از شبکه سوم سیما داشت. اما با مشخص شدن جدول پخش شبکه سه و عدم پخش بازی سپاهان و پاختاکور در روز پنجشنبه موج اعتراضات آغاز شد.

ابتدا باشگاه سپاهان، سپس هواداران و در نهایت نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی ورود کردند و چند تن از آن‌ها با ارسال نامه‌ای خطاب به رئیس صدا و سیما خواستار پخش بازی‌های نمایندگان ایران در آسیا از شبکه سوم سیما شدند. آن‌ها تاکید کردند که صدا و سیما باید از رفتار تبعیض آمیز در خصوص تیم‌ها بپرهیزد و به مسابقات آسیایی نگاه ملی داشته باشد. در پی این اعتراضات بازی سپاهان از شبکه پنجم سیما پخش شد، اما به نظر می‌رسد این اتفاق تنها مُسکنی موقف بوده است.

این اتفاقات و اعتراضات تاثیری در رویکرد صدا و سیما نداشته و باز هم خبری از پخش مسابقات نمایندگان ایران در بازی‌های آسیایی نیست. سپاهان و فولاد درحالی امشی از ساعت ۲۱:۴۵ در هفته دوم رقابت‌ها به مصاف رقبای قطری و اماراتی خود می‌رود که در جدول پخش شبکه سوم سیما نشانه‌ای از پخش این بازی‌ها دیده نمی‌شود و به جای آن قرار است از ساعت ۲۰:۳۰ بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی از شبکه سوم سیما پخش شود.

این رویکرد تبعیض‌آمیز صدا و سیما نسبت به تیم‌های غیر پایتخت نشین که حیثیت ملی فوتبال ایران را در رقابت‌های قاره‌ای یدک می‌کشند، باعث آزرده شدن خاطر بسیاری از هواداران شده و با پخش بازی پرسپولیس از شبکه سه این رویکرد بیش از پیش عیان شد.

هواداران فوتبال باید بازی امشب سپاهان را از شبکه ورزش دنبال کنند و هنوز مشخص نیست که بازی تیم فولاد توسط کدام یک از شبکه‌های سیما پخش خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =