سپاهان اصفهان و صنعت نفت آبادان

تیم فوتبال سپاهان در برابر تیم فوتبال صنعت نفت آبادان قرار گرفت و به پیروزی دست یافت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان در چارچوب رقابت‌های هفته بیست و چهارم لیگ برتر، امروز، پنجشنبه از ساعت ۱۸ در آبادان به مصاف تیم فوتبال صنعت نفت رفت. این اولین بازی دو تیم در قرن پانزدهم شمسی و آخرین بازی تیم سپاهان پیش از اعزام به مسابقات آسیایی است. این بازی در نهایت با نتیجه ۴ بر ۲ به سود سپاهان به پایان رسید. 

ترکیب دو تیم

ترکیب تیم سپاهان: رشید مظاهری، گئورگی گولسیانی، محمد نژادمهدی، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، محمدکریمی، سروش رفیعی، فرشاد احمدزاده، سجاد شهباززاده، محمدرضا حسینی و شهریار مغانلو.

سرمربی: محرم نویدکیا

ترکیب تیم صنعت نفت آبادان: نیما میرزازاد، میثم تهی‌دست، رضا یزدان‌دوست، حسین ساکی، امید خالدی، مهدی حنفی، امید حامدی‌فر، طالب ریکانی، فاخر تهامی، حسن بیت‌سعید و شروین بزرگ.

سرمربی: علیرضا منصوریان

تیم داوری: بیژن حیدری، رحیم حاجیلو، علیرضا طاهرخانی، روح‌اله شریفی.

گل‌ها: رضا یزدان‌دوست (گل به خودی)، گیورگی ولسیانی (۲ گل)، طالب ریکانی 

شرح گل

دقیقه ۵؛ رضا یزدان‌دوست (گل به خودی) صنعت نفت آبادان صفر - سپاهان ۱: سانتر مواج سید محمدرضا حسینی از جناح راست با ضربه سر مدافع نفتی‌ها وارد دروازه‌ خودی شد تا اولین گل بازی برای سپاهان به ثمر برسد.

دقیقه ۳۵؛ گیورگی ولسیانی (صنعت نفت آبادان صفر - سپاهان ۲): کرنر ارسالی سپاهانی‌ها روی تیر اول به مدافع پیش تاخته این تیم رسید و ولسیانی بدون مزاحمت خاصی توپ را درون دروازه نفت فرستاد. 

دقیقه ۴۴؛ گیورگی ولسیانی (صنعت نفت آبادان صفر - سپاهان ۳): برخورد مغانلو با میرزازاد در محوطه جریمه توسط داور پنالتی تشخیص داده شد و این پنالتی را ولسیانی خیلی راحت وارد چهارچوب کرد. 

دقیقه ۵۸؛ طالب ریکانی (صنعت نفت آبادان ۱ - سپاهان ۳): شوت پرقدرت ریکانی روی پاس زیبای تهی‌دست دور از دستان رشید داخل دروازه قرار گرفت.

دقیقه ۶۷؛ شهریار مغانلو (صنعت نفت ۱ - سپاهان ۴): نفوذ دیدنی فرشاد احمدزاده روی یک ضد حمله و ارسال تو به شهباززاده رسید، پس از اینکه سجاد موفق به ضربه زنی نشد، این مغانلو بود که با حضور به موقع خود گل بعدی بازی را به ثمر رساند. 

دقیقه ۷۹؛ شروین بزرگ (صنعت نفت آبادان ۲ - سپاهان ۴): ارسال دقیق حسین بیت سعید میان دو مدافع میانی سپاهان با ضربه سر دیدنی شروین بزرگ به گل دوم شاگردان منصوریان در دقیقه ۷۹ بدل شد.

گزارش بازی

نیمه اول: در دقایق ابتدایی بازی نفتی‌ها با در اختیار گرفتن توپ و زمین سعی به خلق موقعیت روی دروازه‌ سپاهان داشتند. اما سپاهان با انجام اولین جمله خود در دقیقه پنجم بازی و روی اشتباه مدافع حریف به گل رسید. بعد از این گل نفت آبادان توپ و میدان را اختیار داشت و بازیکنان این تیم سعی داشتند تا به گل تساوی دست یابند. بیشتر توپ‌های نفتی‌ها پشت دروازه به بهترین گل‌زن تیم‌شان یعنی ریکانی می‌رسید و او سعی داشت تا با شوت‌های پرقدرت خود دروازه سپاهان را تهدید کند. رفته رفته بازی به تعادل کشیده شد، اما باز هم نفتی‌ها نسبت به سپاهان موقعیت‌های بیشتری خلق می‌کردند؛ شاگردان نویدکیا نیز تمرکز خود را بر ضدحملات گذاشته بودند و چند بازی موفق به تهدید دروازه نفت شدند. سپاهان در این نیمه با ارائه یک نمایش منطقی و استفاده حداکثری از ضعف‌های نفت با برتری سه گله به رختکن ‌رفت.

نیمه دوم: اگرچه تیم علی‌منصور در نیمه دوم به خود آمد و توانست گل اول این نیمه را به ثمر برساند، اما سپاهان نیز با ضد حمله زهر دار ظاهر شد. در این نیمه بازی با سرعت بالا در حال پیگیری بود و دو تیم با ارائه یک بازی تماشایی و دیدنی پرگل ترین بازی لیگ برتر را به نمایش گذاشتند. 

دقایق حساس

*دقیقه ۸: شوت سرکش و محکم ریکانی با اختلاف از بالای دروازه رشید به بیرون رفت.

*دقیقه ۱۱: هافبک نفت بعد از نفوذ از جناح چپ یک پاس کات بک به دهانه دروازه سپاهان فرستاد، اما هیچکدام از مهاجمان نفت نتوانستند از این توپ بهره ببرند.

*دقیقه ۲۲: اسماعیلی‌فر قصد داشت با استپ سینه توپ ارسالی را در اختیار مظاهری قرار دهد که حضور به موقع‌ بیت‌سعید نزدیک بود در این صحنه برای سپاهان خطرساز شود.

*دقیقه ۲۷: ضربه فنی حامدی‌فر به اختلاف کمی از کنار دروازه سپاهان به بیرون رفت. 

*دقیقه ۳۹: باز هم طالب ریکانی با یک شوت پرقدرت از پشت محوطه جریمه دروازه‌ سپاهان را تهدید کرد، این توپ با اختلاف کمی از بالای دروازه راهی اوت شد. 

*دقیقه ۱+۴۵: ضربه حسینی به تیر افقی دروازه نفت برخورد کرد و با بدشانسی راهی به دروازه نیافت. 

*دقیقه ۲+۴۵: ضربه سر مواج و پرقدرت اسماعیلی‌فر با دخالت میرزازاد به کرنر رفت. 

*دقیقه ۵۴:  پاس طالب ریکانی در محوطه جریمه سپاهان به بیت سعید رسید و ضربه او را مظاهری به زیبایی دفع کرد.

*دقیقه ۷۶: توپ سرگردان در محوطه جریمه سپاهان با ضربه قیچی برگردان شریعت زاده همراه شد اما مظاهری روی خط دروازه توپ را جمع کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =