• ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
  • کد خبر: 2356
  • readingTime: ۲ دقیقه
ورزش بانوان

گردهمایی مسئولین ورزش بانوان منطقه ۳ کشور با حضور فریده روشن عضو شورای شهر اصفهان برگزارشد.

به گزارش ایراسین، گردهمایی مسئولین ورزش بانوان منطقه ۳ کشور(مرکزی، یزد و اصفهان) با حضور محمد سلطان حسینی و علیرضا امینآزاده مدیرکل و معاون توسعه ورزش و جوانان استان اصفهان نسرین، شاکری فرد رئیس گروه ورزش بانوان و فریده روشن عضوشورای شهر به میزبانی اداره کل ورزش و جوانان استان برگزارشد.
فریده روشن عضو شورای شهر در این نشست اظهار داشت: باید با برگزاری جلسات متعدد و آسیب شناسی از همه ظرفیت ها و پتانسیل ها در راستای توسعه ورزش بانوان بهره ببریم، هدف اصلی ورزش، سلامتی می باشد و یکی از عواملی که می تواند سلامت جامعه را تضمین کند ورزش است و بحث سلامتی در مورد بانوان مهمتر می باشد، چراکه علاوه بر اینکه ۵۰ درصد جامعه را بانوان تشکیل می دهند، ۵۰ درصد دیگر را نیز بانوان تربیت می کنند.
وی ادامه داد: تا حدودی شرایط برای ورزش کردن بانوان مهیا می باشد و بانوان خودشان باید بخواهند به سمت ورزش بروند، بانوان ایرانی با توجه به محدودیت هایی که داشتند به خوبی در سطح بین المللی درخشیدند و این نشان از توانمندی آنها می باشد.
 فریده روشن با بیان اینکه مسئولین باید بستر را برای ورزش بانوان فراهم کنند، بیان داشت: هر جا می بینیم محدودیتی برای ورزش بانوان وجود دارد، به دنبال پاک کردن صورت مسئله نباشیم، بلکه باید به حل مسئله فکر کنیم، بانوان نیاز دارند در ورزش های همگانی حضور یابند، پس باید بستر مناسب برای ورزش کردن آنها فراهم شود چراکه ورزش جزء مطالبات بانوان است.
عضو شورای شهر افزود: یکی دیگر از مواردی که بانوان را می تواند به سمت ورزش سوق دهد، اطلاع رسانی و آگاهی رساندن می باشد، اگر بانوان به ویژه روستائیان بدانند که چقدر ورزش در سلامتی آنها، خانواده و جامعه اهمیت دارد به طور حتم با بسترسازی مسئولین، بانوان به سمت ورزش می روند.
وی به برگزاری رویدادهای ورزشی ویژه بانوان اشاره کرد و گفت: با برگزاری رویدادها و همایش های ورزشی برای بانوان باعث ایجاد انگیزه و رقابت بین آنها می شود که در حواشی این رویدادها و همایش های ورزشی کارگاه های آموزشی نیز برای جذب بانوان به ورزش برگزار شود.
فریده روشن در پایان با اشاره به تقسیم بندی وزارت ورزش و جوانان پیرامون منطقه ۳ بانوان کشور عنوان کرد: استان های اصفهان، مرکزی و یزد از نظر فرهنگی به هم بسیار نزدیک هستند و بهتر می توانند در جهت توسعه ورزش بانوان با هم بحث و تبادل نظر انجام دهند و امیدوارم این تقسیم بندی بتواند نتایج خوبی را در بر داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =