امیر قلعه نویی

سرمربی تیم فوتبال گل گهر سیرجان گفت: سپاهان باشگاه بزرگی است، اما من در مقطعی از آن‌ها دلخور هستم زیرا من برای این باشگاه ایثار کردم و مدیران آن در وقتی که باید حمایت می‌کردند، شانه خالی کردند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم فوتبال گل گهر سیرجان امروز، پنجشنبه پس از تساوی صفر بر صفر فولاد مبارکه سپاهان و گل گهر در نشست خبری اظهار کرد: سرمای واقعی ورزش به خصوص فوتبال هوادار است، همه جای دنیا راهکارهایی برای جذب هوادار پیاده می‌کنند. چطوری است که همه امکان از سالن‌های ورزشی گرفته تا سینماها و غیره فعال است، اما فقط رقابت‌های فوتبال بدون حضور تماشاگران دنبال می‌شود. ورزش برای طرفداران است و امیدوارم مشکلات حل شود و با نگاه عدالت محور هواداران سپاهان هم به ورزشگاه راه پیدا کنند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره رد پیشنهاد تیم ملی به دلیل تعهد به سپاهان، توضیح داد: در دو مقطع به تیم سپاهان آمدم و فکر می‌کنم ایثار کردم، آقای ساکت هم الان مدیرعامل هستند و می‌توانند به صحبت‌های من واکنش نشان دهند. در مقطع اول و در زمانی که محمدرضا ساکت مدیرعامل تیم بود، با من صحبت کرد و اعلام شد که بودجه تیم نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته، سپاهان در سال قبل از آن به رده پنجم دست یافته بود. در آن سال با ۲۰ درصد بودجه کمتر از تیم پنجم، سپاهان را قهرمان لیگ برتر کردیم.

قلعه‌نویی افزود: سپاهان در مقطع دوم حضور من به هیچ عنوان شرایط خوبی نداشت، این تیم چند سال شرایط خوبی نداشت و به احترام هوادارانی که در تمرین ذوب‌آهن از من درخواست کردند و به احترام تماس آقای سبحانی، مدیرعامل وقت فولاد مبارکه قبول مسئولیت کردم و به سپاهان رفتم. در آن مقطع من تیم دوم جدول را دادم و تیم چهاردهم را با یک بودجه بسیار معمولی تحویل کردم، اسناد آن موجود است و بودجه سال اول ما زیر ۵۰ میلیارد بود. این بودجه در سال دوم و با توجه به افزایش قیمت دلار به زیر ۷۰ میلیارد تومان رسید.

سرمربی گل گهر گفت: در سال اول آن مقطع ما روی یک اشتباهات سهوی به جای اولی به جایگاه دوم رسیدیم. در سال دوم نیز تیمی ساختیم که در ورزشگاه آزادی جلوی ۸۰ هزار تماشاچی پرسپولیس را برد. بخاطر این تلاش‌ها برای سپاهان همیشه برای من یک جای سوال باقی مانده است؛ من برای سپاهان دو بار ایثار کردم و یک بار هم پیشنهاد تیم ملی را قبول نکردم ضمن اینکه بخاطر سپاهان سه هفته در تخت بیمارستان بودم.

نهال می‌کاریم، اما میوه آن به من نمی‌رسد

وی تصریح کرد: آقایان هواداران توجه کنید، چطوری می‌شود تیمی که دوم است و به چهارتای جام حذفی هم رسیده و قرار است در نیمه نهایی حذفی بازی کند، توسط برخی تماشاگرنماها شعار علیه تیم داده می‌شود. چطور می‌شود که تیمی که در جدول دوم و در نیمه نهایی حذفی حاضر است، شعار علیه‌اش بدهند. بروید آمارهای را نگاه کنید، تصمیماتی گرفته شده که از آن‌ها ضرر کردیم و بعضا جام و آسیا را از دست دادیم.

قلعه‌نویی افزود: سال پیش و امسال بهترین بازی‌ها انجام دادیم، امروز نیز مقابل یکی از بهترین تیم‌های آسیا بازی خوبی به نمایش گذاشتیم. با تیمی بازی کردیم که جلوی دیگر تیم‌ها بیش از هشت موقعیت ایجاد می‌کند، اما امروز غیر یک صحنه گلر ما زمین نخورد، کمااینکه رشید مظاهری با واکنش خود پیروزی را از تیم ما گرفت. ما میریم نهال می‌کاریم، اما میوه آن به ما نمی‌رسید. شهریار مغانلو و دانیال اسماعیلی‌فر را در نیم فصل دوم سال آخر حضورم در سپاهان خواستم. آن موقع شهریار مغانلو بازیکن پیکان بود و می‌توانستیم با یک هزینه اندک بیاوریم. در دور اول حضورم در سپاهان نیز میوه آسیایی به من نرسید، در آن مقطع می‌توانستیم در آسیا قهرمان شویم. در دوره دوم نیز در عرض دو هفته سه تا دفاع وسط اصلی خود را از دست دادیم.

سرمربی گل گهر تاکید کرد: آرزوی قلبی من موفقیت فولاد و سپاهان در آسیا است. سپاهان باشگاه بزرگی است، اما من در مقطعی از آن‌ها دلخور هستم زیرا من برای این باشگاه ایثار کردم و مدیران آن در وقتی که باید حمایت می‌کردند، شانه خالی کردند. دلیل آن را نیز می‌دانم و به پیش از من بازمی‌گردد که این بحث را باز نمی‌کنم. من رضا اسدی را به سپاهان آوردم، این بازیکن چهار تومان می‌خواست، اما گفتند بودجه نداریم. یکی از مدیران سپاهان می‌خواست من به سرعت از تیم بروم.

محرم اصیل و پاک است

وی درباره محرم نویدکیا، تصریح کرد: محرم یک آدم اصیل و پاک است که احترام بزرگ‌تر را نگه می‌دارد. در دو سال آخری که سرمربی سپاهان بودم، هر دو سال به محرم زنگ زدم و از او خواستم به کادرفنی بیاید. به او گفتم این تیم ما شماست و بیا یکی دو سال تجربه کن و پرچم را در دست بگیرد. سال اول نیامد، سال دوم هم باز زنگ زدم و باز هم نیامد. محرم در آینده مربی خوبی خواهد شد، زیرا هافبک‌های بازیساز معمولا مربیان خوبی نیز می‌شوند. وظایفی که باید برای سپاهان انجام می‌دادم را دادم و یک فونداسیون خوب درست کردم. همه این تیمی که امروز بازی کردند، نفراتی هستند که من آوردم یا می‌خواستم به سپاهان بیاورم. همیشه دوست دارم سپاهان موفق شود.

قلعه‌نویی درباره بازی سپاهان و گل گهر خاطرنشان کرد: بازی بسیار خوبی بود، دو برنامه داشتیم که برنامه اول به خوبی اجرا شد، اما بازیکنان تعویضی برنامه دوم را اجرا نکردند. می‌توانستیم با سه امتیاز به سیرجان بازگردیم و رشید این اجازه را نداد.

سرمربی گل گهر در پاسخ به سوالی درباره حمایت سپاهان از محرم نویدکیا، اظهار کرد: از مدیران سپاهان تشکر می‌کنم که پای مربی ایستادند، الان که این پروژه را آغاز کردند باید ادامه دهند و پا پس نکشند. به نظر من بهتر بود محرم دو سال تجربه کسب کند و بعد به سرمربیگری برسد. این تیم سپاهان باید در آسیا نتیجه بگیرد، سپاهان دو تیم کامل دارد. یک مدیر خوب هم اقای ساکت است که این بحران را خوب مدیریت کرد. این سپاهان در کنار استقلال و پرسپولیس باید برای قهرمانی می‌جنگید. گل گهر را قلع و قم کردند، وگرنه تیم ما الان اول یا دوم جدول قرار داشت. محرم خیلی خونسرد است و نباید دیگر انقدر خونسرد باشد.

وی درباره رد کردن پیشنهاد تیم ملی برای باشگاه سپاهان، تاکید کرد: در آن زمان اخلاق و اصول را انجام دادم و صدبار دیگر هم اتفاق بیافتد اصول را زیر پا نمی‌گذارم. مسئولان وقت فدراسیون در آن زمان در اصفهان با من مذاکره کردند و کار تمام شده بود؛ اما شرط من موافقت مدیران باشگاه و بالا دستی سپاهان رضایت داشته باشند. ما کار اصولی و اخلاقی را انجام دادیم و هزینه آن را پرداخت کردیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =