احمد عظیمی نژاد

مدیر مرکز مددکاری کوثر گفت: در آستانه سال نو، پویش جمع‌آوری اقلام مازاد منزل و محل کار برای نیازمندان از درب منزل توسط خیریه کوثر با همکاری سایر نهادها و خیران انجام می‌شود.

احمد عظیمی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار ایراسین، با اشاره به برگزاری پویش جمع‌آوری اقلام مازاد منزل و محل کار برای نیازمندان از درب منزل در سطح اصفهان اظهار داشت: یکی از اقدامات مرحوم حجت‌الاسلام مهدی مظاهری، تشکیل این مرکز بود که با درخواست و توصیه‌های وی، شماری از خیرین خوشنام و باسابقه اصفهان به میدان آمدند.

وی افزود: حدود ۱۲ طرح اجرایی در حد بضاعت برای نیازمندان انجام شده که بسنده به تأمین نیازهای معیشتی نشود.

مدیر مرکز مددکاری کوثر اصفهان گفت: در طرح اطعام کوثر که حدود هزار و ۲۰۰ خانواده تحت پوشش قرار دارد به صورت یک روز در میان اطعام انجام می‌شود و جمعیتی حدود ۵ هزار نفر را شامل می‌شوند.

اجرای ۱۲ طرح مختلف اجتماعی

وی قربانی مهر کوثر، حضانت و سرپرستی، عقیقه، آموزش، کاریابی و اشتغال را از دیگر طرح‌ها برشمرد و گفت: میلاد دوباره کوثر نیز مربوط به آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد است که برای فرزندان و افرادی که دچار چنین آسیب‌هایی می‌شوند، طراحی و اجرا شده است.

عظیمی نژاد خاطر نشان کرد: طرح امداد کوثر از دیگر طرح‌های است که اسباب و لوازم خانگی را تأمین می‌کند و لوازمی که مورد استفاده نیست در همین راستا دریافت و به خانواده‌های نیازمند اهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها به ویژه طرح امداد کوثر در سه فاز شهر اصفهان، استان و ملی اجرایی خواهد شد، گفت: سایت محسنین به منظور شناسایی افراد نیازمند، جلوگیری از موازی کاری و همپوشانی مناسب راه‌اندازی شده است که با همکاری هفت خیریه دیگر انجام می‌شود.

طرح جمع‌آوری اقلام مازاد

مدیر مرکز مددکاری کوثر خاطر نشان کرد: نیاز به یک فضای مناسب برای جمع‌آوری اسباب ولوازم داشتیم که از آستان مقدس حرم زینبیه استفاده شد و برای اطلاع رسانی نیز سعی شده که مردم را در مسیر جمع‌آوری اقلام مازاد همراه کنیم.

وی با بیان اینکه سامانه پیامکی و تلفنی برای مردم راه‌اندازی شده است، گفت: مردم از این طریق شماره تلفن گویای ۰۳۱۹۱۰۹۹۰۹۰ و یا از این سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۱۱۰۱۱۰۱۴۳ شماره ۸ را ارسال کنند که از این طریق حتی پیگیری رسیدگی برای اطمینان خاطر مردم به دست نیازمندان قابل امکان است.

عظیمی نژاد ادامه داد: تعمیرات این وسایل نیز با همکاری یک مرکز انجام می‌شود و نقش مشارکتی این مرکز بسیار حائز اهمیت است و حتی باید مردم را متقاعد کرد که نگهداری این اقلام مازاد برای آنها هزینه بر است و در سال‌های متمادی از بین می‌رود و مردم به دلیل حس نوع دوستی خود تمایل به اهدا دارند و این خیریه پذیرای وسایل آنها است.

تهیه بانک اطلاعاتی جامع

وی گفت: همچنین بانک اطلاعاتی از دریافت محصولات آماده می‌شود و بخش دیگر اطلاعات به افراد و مددجویان و فقرا اختصاص داده شده است؛ سازمان‌ها و نهادها نیز به خوبی همکاری داشتند و شاید بتوان گفت که شهرداری اولین وانت لوازم خانگی را به ما اهدا کرد.

مدیر مرکز مددکاری کوثر با اشاره به میزان هزینه‌ها و درآمدها گفت: بیش از ۱۰۰ میلیون تومان اجناس جمع‌وری شده است و بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان کمک‌هاای مردمی برآورد شده است.

وی با اشاره به همکاری خشک شویی‌ها برای لباس‌ها و پتوها گفت: حدود ۴۳۰ خشک شویی در سطح شهر اصفهان با ما همکاری دارند و اقلام جامانده در این خشک‌شویی‌ها نیز با اجازه حکم شرعی قابل دریافت است.

عظیمی‌نژاد با اشاره به بحث اشتغال‌زایی گفت: با تعدادی از شرکت‌های صنعتی و اقتصادی صحبت شده که افرادی برای اشتغال در اولویت قرار گرفته‌اند و حتی مشاغل خانگی را برای خانواده‌ها ترویج خواهیم داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =