سمیه رفیعی

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت رعایت ملاحظات زیست محیطی و اسناد بالادستی در اجرای پروژه‌های گردشگری، گفت: باید در استقرار صنایع در ۳ استان حاشیه خزر بازنگری جدی شود تنها صنایع سبز در این استان‌ها اجازه استقرار یابند.

به گزارش ایراسین به نقل از تسنیم، سمیه رفیعی با اشاره به طرح‌های توسعه در ۳ استان حاشیه خزر گفت: باید در استقرار صنایع در این استان‌ها، بازنگری جدی شود و تنها صنایع سبز در این استان‌ها اجازه استقرار یابند تا این طبیعت بکر و تنها خطه سبز کشور برای نسل‌های آتی حفظ شده و گردشگری طبیعی نیز گسترش یابد.

وی خاطرنشان کرد: فراکسیون محیط زیست مجلس نیز در تلاش است با تدوین قوانین بالادستی در حفاظت از محیط زیست کشور از اعمال سلایق مدیران در صدور مجوزها جلوگیری کند.

رفیعی با اشاره به دستور رئیس‌جمهوری درباره پروژه‌های گردشگری در میانکاله و آشوراده اظهار کرد: همانطور که رئیس‌جمهور تاکید کردند، طبیعت‌گردی در میانکاله و آشوراده باید بدون ایجاد تأسیسات و با حفظ زیست بوم میانکاله و مشارکت مردم محلی اجرایی شود.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که توسعه گردشگری زیست محیطی از ضروریات کشور است، تصریح کرد: در عین حال هرگونه توسعه‌ای در همه حوزه‌ها باید بر اساس قانون با رعایت ملاحظات زیست محیطی و مشارکت جوامع محلی انجام شود تا درآمد پایدار برای مردم منطقه به همراه داشته باشد.

وی همچنین اظهار کرد: باید نگاه بلندمدت به پروژه‌ها داشت و تنها این گونه نگرش موجب حفاظت از طبیعت در کنار رشد اقتصادی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =