شهروز شجاعی

مدیرعامل شرکت تأمین و توسعه زیرساخت خلیج فارس، جزییات پروژه ۳۰ هزار میلیارد تومانی تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس را در آیین کلنگ زنی این پروژه اعلام کرد.

به گزارش ایراسین، شهروز شجاعی مدیرعامل شرکت تأمین و توسعه زیرساخت خلیج فارس، در آئین کلنگ زنی پروژه بازسازی، ارتقا و توسعه تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس و ایستگاه اصلی پمپاژ، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اذعان داشت: خوشبختانه در روزهای پایانی سال جاری و نزدیکی به ایام باستانی نوروز توانستیم اقدامی ماندگار را برای مردم شهر بندرعباس کلید بزنیم.

شجاعی گفت: اجرای طرح ساماندهی فاضلاب شهر بندرعباس و انتقال پساب تصفیه‌ شده به صنایع هرمزگان یکی از کلان پروژه های استان به شمار می آید و بدون همدلی و همکاری سهامداران، هیات مدیره و مسوولان استان، تحقق آن امکان پذیر نبود.

وی اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح را بیش از ۳۰ هزار میلیارد عنوان کرد و ادامه داد: اجرای این طرح گام به گام و در هشت فاز صورت می گیرد که فاز اول آن عملیات تکمیل مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی و احداث ایستگاه پمپاژ انتقال پساب بوده است.

وی ادامه داد: امروز فاز دوم آن یعنی بازسازی و ارتقاء ظرفیت تصفیه خانه موجود و ایستگاه پمپاژ اصلی و افزایش ظرفیت از ۶۴۰۰۰ مترمکعب در شبانه روز به ۱۰۰ هزار مترمکعب در شبانه روز کلید خورد.

وی فاز سوم این طرح را احداث خط انتقال پساب شامل تهیه و اجرای ۲۲ کیلومتر لوله فولادی به قطر ۹۰۰ میلیمتر، اعلام کرد و گفت: احداث تاسیسات تصفیه تکمیلی و شیرین سازی پساب و احداث مخزن ذخیره ۳۰ هزار متر مکعبی در سایت شمالی منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس، فاز چهارم و پنجم این طرح را شامل می شوند.

مدیرعامل شرکت تامین و توسعه زیر ساخت خلیج فارس ادامه داد: فاز ششم این طرح ساماندهی آب برگشتی از تصفیه آب شیرین کن است. به گفته وی، فاز هفتم، توسعه و بازسازی خطوط جمع آوری فاضلاب را در بر می گیرد و فاز نهایی نیز راهبری، بهره‌برداری به مدت ۲۹ سال، تعریف شده است.

وی گفت: قرار است فاز نوسازی، ارتقا و توسعه تصفیه خانه و ایستگاه اصلی پمپاژ، توسط مشارکت شرکت ‌های کومار- تارا- گاماسیاب با بیش از ۹ هزار میلیارد ریال اعتبار اجرا شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =