فولاد هرمزگان

در نوزدهمین جشنواره تولید ملی، افتخار ملی که با حضور وزیر صمت و دادستان کل کشور برگزار شد، شرکت فولاد هرمزگان به عنوان واحد برتر صنعتی در گروه ساخت فلزات اساسی معرفی و از عطاالله معروفخانی مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان به جهت سخت کوشی و ارزش آفرینی،  با اهدای تندیس و لوح سپاس جشنواره تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، نوزدهمین جشنواره تولید ملی، افتخار ملی، همزمان با بیستمین سالگرد تاسیس خانه صمت ایران، ۲۵ بهمن‌ماه در سالن خلیج‌فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران با حضور وزیر صمت، دادستان کل کشور، رئیس خانه صنعت معدن ایران و معاونان وزیر صمت و سایر مسئولان برگزار شد. در این مراسم بر اساس رای هیئت داوران شرکت فولاد هرمزگان به عنوان واحد برتر صنعتی در گروه ساخت فلزات اساسی معرفی و از عطاالله معروفخانی مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان به جهت سخت کوشی و ارزش آفرینی، با اهدای تندیس و لوح سپاس جشنواره تقدیر شد.

در متن لوح سپاس آمده است:

«در سالی که با نام تولید پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها مزین گردیده و مقارن با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب است، با استناد به رصد رشد عملکرد آن مجموعه با تقدیم لوح تقدیر و تندیس نوزدهمین جشنواره تولید ملی، افتخار ملی سخت کوشی و ارزش‌آفرینی آن مجموعه محترم به مدیریت جنابعالی و همکاران تلاشگرتان را به عنوان واحد برتر صنعتی در گروه ساخت فلزات اساسی، تحسین نموده و ارج می نهیم. از خداوند متعال برایتان آرزوی توفیق خدمت و بهروزی مسألت می نماییم.»
به گزارش خبرنگار ایراسین، نوزدهمین جشنواره تولید ملی، افتخار ملی همزمان با بیستمین سالگرد تاسیس خانه صنعت، معدن و تجارت در سالن خلیج فارس محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، عبدالوهاب سهل‌آبادی رئیس خانه صنعت، معدن ایران اظهار کرد: برخی از قوانین در مجلس شورای اسلامی در حال تدوین است که باید دولت به صنایع کوچک توجه کند.

وی خطاب به دادستان کل کشور، گفت: سختگیری‌های بانکی از موانع پیش‌رو صنایع است به گونه‌ای که ۱۰ تا ۲۰ درصد وام‌ها نزد بانکها نگهداری می‌شود که انگیزه سرمایه‌گذاری را کاهش می‌دهد.

ایجاد گروه سرمایه انسانی و کسب‌وکارها در دفاتر تخصصی ساختار جدید وزارت صمت

در ادامه سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صمت با اشاره به اینکه مهم‌ترین مولفه ثروت دارایی‌های نامشهود است، تصریح کرد: کسب‌وکارها و فرایندها و شیوه حکمرانی مهمترین رکن خلق ثروت است. در سال آینده فعالیت‌های اقتصادی را رده‌بندی کنیم و رسته فعالیت‌ها را در نظر داریم.

وزیر صمت با اشاره به اینکه سعی می‌شود تا پایان سال آینده توازن در اکثر شکایت‌ها برقرار شود، اظهار کرد: در مسیر تعالی صنعت فولاد به ثبات رسیده است و در شش ماه گذشته، سعی شده جعبه ابزار وزارت صنعت، معدن و تجارت تکمیل شود تا ثبات و تعالی را در سال آینده پیگیری شود.

سید رضا فاطمی امین در این جشنواره که همزمان با بیستمین سالگرد تاسیس خانه صمت ایران برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: اگر به دنبال ارزیابی ثروت یک کشور باشیم، مولفه های این ثروت را باید بشناسیم که کسب و کارها از مهمترین مولفه‌ها می باشند.

وی با بیان اینکه به کسب و کارها باید به چشم دارایی نگاه کرد و آنها را رشد و تعالی داد، تصریح کرد: در ساختار جدید وزارت صمت علاوه بر ایجاد دفاتر موضوعی جدید، در هر دفتر یک گروه تحت عنوان سرمایه انسانی و کسب و کارها ایجاد شده است.

پیش بینی ۳۰ گروه برای ارتقای کسب و کارها در ۳۰ دفتر تخصصی زیرمجموعه وزارت صمت

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: در ۳۰ دفتر تخصصی زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت ۳۰ گروه برای ارتقا سرمایه انسانی و کسب و کارها در نظر گرفته شده است که کسب و کارها را رشد و تعالی می‌دهد.

فاطمی امین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رتبه بندی واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری را سال آینده اجرا خواهیم کرد، اضافه کرد: بر این مبنا امتیازاتی را به بنگاه‌ها خواهیم داد و مناسبات و رفتارهای ما با بنگاه ها بر مبنای همین رتبه بندی خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از کارهای سال آینده را رده بندی رشته فعالیت ها عنوان کرد و گفت: میزان ثبات، توازن و تعالی رشته فعالیت ها دسته بندی و ارزیابی می شود. در این نوع نگاه، علاوه بر توجه به صنعت به عنوان بنگاه به رشته فعالیت ها نیز توجه خواهیم کرد.

وزیر صمت در این خصوص اضافه کرد: تلاش می‌کنیم تا رشته فعالیت ها به لحاظ تناسب هزینه، درآمد، پیش بینی پذیری و دیگر موضوعات متوازن شوند و در گام بعدی به سمت تعالی بروند.

تامین زنجیره‌ای را در دستور کار قرار دادیم

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سعی کردیم جعبه ابزار وزارتخانه را کامل کنیم تا این ثبات و تعالی در سال آینده پیگیری شود، اضافه کرد: وزارت صمت تامین مالی زنجیره‌ای را در دستور کار قرار داد و تفاهم نامه ای با همکاری بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی با هفت بانک عامل به امضا رساند که در این مدت چندین پایلوت موفق داشته‌ایم.

وزیر صمت ادامه داد: تا پایان سال پایلوت ها کامل می‌شوند و از اواسط سال آینده اکثر صنایع را مشمول تامین مالی زنجیره ای می‌کنیم.

فاطمی امین، تسهیل دسترسی به منابع را از مزایای تامین مالی زنجیره ای دانست و گفت: جریان تولید با این موضوع تسهیل خواهد شد و بانک مرکزی نیز تاکنون چندین مصوبه در این حوزه داشته است.

اصلاح بازار کالاهای پایه در حوزه سیمان و فولاد به نتایج خوبی رسیده است

وی یکی دیگر از پروژه های وزارت صنعت، معدن و تجارت را در دوره جدید اصلاح بازار کالاهای پایه دانست و گفت: این پروژه در حوزه سیمان و فولاد به نتایج خوبی رسیده است، سهمیه بندی ورق برداشته شده و قیمت‌ها متعادل شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با بیان اینکه پروژه درج قیمت تولیدکننده نیز در دستور کار است، تصریح کرد: این پروژه برای شفافیت بازار کالاهای واسطه ای و نهایی بوده است، ۳۳۰۰ قلم کالا مشمول این پروژه شده است که از شنبه همین هفته مرحله چهارم طرح آغاز شد و سه هزار قلم کالای دیگر به آن اضافه شده است.
فاطمی امین با بیان اینکه این ابزار در کنترل بازار به ما کمک می کند، گفت: شفافیت از مهمترین نتایج این طرح است و واحدهای تولیدی نیز استقبال خوبی از آن به عمل آوردند.

وی با بیان اینکه شفافیت جریان کالا در ۱۶ رشته فعالیت به صورت کامل اجرایی شده است، گفت: این شفافیت مبتنی بر ثبت فاکتور در سامانه جامع تجارت است و از مهمترین ابزار برای کنترل قاچاق می باشد.

از ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ برنامه جامع کنترل قاچاق با حوزه لوازم یدکی خودرو آغاز می‌شود

وزیر صنعت، معدن تجارت همچنین اضافه کرد: از ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ برنامه جامع کنترل قاچاق با حوزه لوازم یدکی خودرو آغاز می‌شود، قطعات تقلبی را با این پروژه شناسایی می‌کنیم و پانزدهم هرماه یک گروه جدید به این کالاها اضافه می‌شود.

فاطمی امین با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ تمرکز روی حدود ۱۰۰ پروژه بوده است، تاکید کرد: با اجرای این پروژه‌ها، حکمرانی و مدیریت و نحوه مداخله وزارت صمت در بخش اجرا تغییر کرده است و یک جعبه ابزار ایجاد شده تا کارهای بزرگی در سال ۱۴۰۱ اتفاق بیفتد.

وی همچنین با بیان اینکه خودمان را مکلف به پیگیری مسائل تولید، صنعت، تجارت و معدن می‌دانیم، گفت: مسائل را حتی خارج از وزارتخانه در دستور پیگیری قرار می‌دهیم به امید اینکه واحدهای تولیدی در آینده فقط دغدغه تولید، کیفیت، فناوری و نوآوری را داشته باشند و از مسائل جانبی فارغ شوند.

تلاش دولت و همکاری مدبرانه قوه قضاییه برای کاهش آسیب های ناشی از عدم برنامه ریزی در واحدهای تولیدی

سید محمدرضا مرتضوی در این جشنواره که همزمان با بیستمین سالگرد تاسیس خانه صمت ایران برگزار شد، افزود: چندین سال است که از برنامه ریزی های بلندمدت برای توسعه واحدهای صنعتی محروم هستیم، به دلیل نوسانات سیاست و اقتصاد فرصت برنامه ریزی های بلند مدت از واحدهای صنعتی گرفته شده است.

وی تصریح کرد: اما در همین شرایط با تلاش و عزم جدی دولت و همکاری مدبرانه و برادرانه قوه قضاییه تلاش کردیم که آسیب های ناشی از عدم برنامه ریزی و سرمایه گذاری در واحدهای کاهش یابد.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران اضافه کرد: با همکاری وزارت صمت و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و بخش های مختلف تلاش کردیم که مشکلات واحدهای صنعتی در این سال ها رفع شود.

مرتضوی با بیان اینکه به وزیر صمت و مجموعه وزارتخانه در این راه کمک خواهیم کرد، گفت: وزیر صمت نیز به ما کمک کند تا انتظارات مردم و واحدهای تولیدی را برآورده نماییم.

واحدهای تولیدی در تصمیمات مرتبط با سفره مردم دقت بیشتری داشته باشند

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به تولیدکنندگان، گفت: مردم روزهای سختی دارند، در این روزهای سخت واحدهای صنعتی و تولیدی باید در خصوص تصمیماتی که راجع به سفره مردم است، دقت بیشتری داشته باشند.

دبیر کل خانه صمت ایران همچنین با بیان اینکه تولیدکنندگان باید ملاحظه مصرف‌کنندگان را در این روزهای سخت داشته باشند، تصریح کرد: واحدهای تولیدی برای اجرای صحیح طرح شفافیت قیمتی همکاری کنند تا نتیجه این طرح به نفع مصرف کننده نهایی (مردم) رقم بخورد.

مرتضوی، مبارزه با قاچاق در سطح بازار را یکی از دغدغه های تولیدکنندگان دانست و افزود: قاچاق، تهدیدی برای واحدهای تولیدی است که اقتصاد کشور را دچار آشفتگی می کند و قدرت حمایت از واحدهای تولیدی را می‌گیرد.

نوزدهمین جشنواره تولید ملی، افتخار ملی همزمان با بیستمین سالگرد تاسیس خانه صمت ایران با حضور وزیر صمت و دادستان کل کشور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.

در این آیین، همچنین از تولیدکنندگان، صنعتگران و فعالان اقتصادی برتر تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =