• ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
  • کد خبر: 22101
  • readingTime: ۲ دقیقه
کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در حال حاضر تمامی نقاط کشور درگیر پیک ششم کرونا شده است که اصفهان نیز از این بحث مستثنی نیست و چهار شهرستان استان اصفهان در حال حاضر در وضعیت قرمز قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، شاهین شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران بعد از جلسه ستاد استانی کرونا در اصفهان در خصوص وضعیت شیوع کرونا در اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر تمامی نقاط کشور درگیر پیک ششم کرونا شده است که اصفهان نیز از این بحث مستثنی نیست و چهار شهرستان استان اصفهان در حال حاضر در وضعیت قرمز قرار دارند.
وی با بیان اینکه هیچ شهرستانی در استان اصفهان در وضعیت آبی کرونا قرار ندارد، افزود: وضعیت خاص فعلی نشان دهنده لزوم اقدامات اساسی است، در این راستا درخواست ما از هم‌استانی‌ها تداوم رعایت دستورالعمل‌ها، فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک است.
دبیر ستاد استانی کرونا در اصفهان با اشاره به دو برابر شدن آمار بستری‌های کرونا در هفته گذشته در این استان ادامه داد: آمار فوتی نیز به دنبال افزایش آمار بستری رشد کمی داشته است اما برای ما افزایش یک نفری فوتی نیز قابل توجه است، همچنین بیمارستان‌های دولتی و خصوصی برای مقابله با پیک ششم به طور کامل تجهیز و آماده شده‌اند.
شیرانی در خصوص شرایط حضور دانش آموزان در مدارس تصریح کرد: مصوبه قبلی ستاد مبنی بر تعطیلی ۱۰ روزه مدارس ابتدایی، پیش دبستانی و مهد کودک‌ها در شرایط قرمز همچنان پابرجاست و مقرر شد برای نحوه حضور دانش آموزان در مدارس بعد از موعد مقرر تصمیم‌گیری‌های لازم انجام شود.
وی اضافه کرد: مدارس در وضعیت‌های نارنجی و زرد به صورت حضوری خواهد بود و اگر در مدرسه‌ای دانش آموزی به کرونا مبتلا شود طی مصوبات قبلی برای مجازی شدن آموزش در آن مدرسه اقدامات لازم انجام می‌شود.
واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ سال
دبیر ستاد استانی کرونا در اصفهان با تاکید بر لزوم تزریق واکسن به کودکان ابراز داشت: طبق آخرین مصوبه کشوری کودکان ۹ تا ۱۲ سال نیز طبق درخواست خانواده می‌توانند واکسن کرونا را دریافت کنند و درخواست داریم خانواده‌هایی که کودکان این رده سنی را دارند هرچه سریع‌تر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.
وی تصریح کرد: تزریق واکسن تاثیر چندانی روی عدم ابتلای فرد به کرونا ندارد اما احتمال بستری و فوت شخص مبتلا را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد، به نوعی که از بستری‌ها و فوتی‌های حال حاضر استان ۳۱ درصد هیچ نوع واکسنی دریافت نکرده‌اند این در حالی است که در عموم جامعه هدف ۱۰ درصد را افراد واکسن نزده تشکیل می‌دهند.
شیرانی با تاکید بر لزوم تطبیق زندگی با کرونا ابراز داشت: در این راستا مقرر شد تالارهای نمایشی و سینماها در وضعیت قرمز کرونا با ۴۰ درصد ظرفیت و در وضعیت نارنجی کرونا با ۶۰ درصد ظرفیت به کار خود ادامه دهند، همچنین رستوران‌ها و استخرها طبق دستورالعمل‌های قبلی به کار خود ادامه دهند.
با اوج امیکرون فاصله داریم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه ما در حال حاضر در وسط پیک ششم کرونا هستیم باید مردم بیش از پیش دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند، در همین راستا نظارت‌ها به سفرهای برون شهری با هواپیما، قطار و اتوبوس افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه پیک ششم کرونا پیش‌بینی شده بود، اضافه کرد: ما مقابل این پیک غافل‌گیر نشدیم، بیمارستان‌ها حتی قبل از آغاز پیک در حالت آماده باش قرار داشتند و ذخیره دارویی لازم نیز پیش‌بینی شد تا از جهت دارو، تجهیزات و تخت‌های بیمارستانی کمبودی نداشته باشیم.
شیرانی در خصوص ظرفیت بیمارستان‌ها برای مقابله با پیک ششم تصریح کرد: ما در پیک ششم با بستری سه هزار و ۸۰۰ نفر روبه‌رو بودیم در حالی که در حال حاضر مجموع بستری روزانه ما ۸۰۰ نفر است که هنوز با اوج بیماری فاصله زیادی دارد اما پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =