بارش اولین برف زمستانی در اصفهان دی ماه 98

عکس :مجتبی جهان بخش

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به آغاز فعالیت سامانه بارشی از جنوب کشور، گفت: فردا با شدت وزش باد و از روز چهارشنبه با کاهش دما مواجه هستیم.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین، با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به جنوب کشور، اظهار کرد: بارش‌ها از امشب مناطق جنوبی کشور اعم از استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق لرستان و ارتفاعات غرب و جنوب اصفهان را فرا می‌گیرد.

وی افزود: این سامانه سه‌شنبه، در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد لرستان اصفهان، فارس، ایلام، کرمانشاه کردستان، زنجان، همدان، مرکزی، قم، شمال بوشهر، یزد، خراسان شمالی ،خراسان رضوی خراسان جنوبی، شمال کرمان و ارتفاعات و دامنه‌های البرز ، در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان موجب بارش می‌شود و بارش در ارتفاعات و مناطق سردسیر به صورت برف خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره بیشترین میزان بارش‌ها اظهار کرد: این سامانه بارشی روز چهارشنبه از کشور خارج می‌شود و شاهد کاهش شدید دما در آخر هفته خواهیم بود که پایداری جوی را به دنبال خواهد داشت.

وی افزایش ابرناکی را در مناطق غرب و جنوبی استان اصفهان دور از انتظار ندانست و گفت:جاری شدن روانآب و لغزندگی سطح معابر و جاده‌های استان اصفهان و همچنین مسدود شدن جاده‌های برف‌گیر در مناطق کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =