ریل ملی

مدیرکل راه‌آهن اصفهان گفت: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در زمینه خرید ریل از ذوب‌آهن به هر میزان که تولید کند، استقبال می‌کند.

به گزارش ایراسین،  سیدرضا سادات‌حسینی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در ایام پیک نوروز ستاد نوروزی تشکیل می‌شود که ما هم در اصفهان این ستاد را تشکیل دادیم تا بتوانیم خدمت‌رسانی بهتری به مسافران داشته باشیم.

مدیرکل راه‌آهن اصفهان تصریح کرد: ۲۴ ساعته موارد مربوط به قطارهای مسافربری کنترل و رصد می‌شد و استقبال و بدرقه از مسافران ورودی و خروجی را انجام دادیم؛ عضو ستاد خدمات مسافربری استان هستم و با هماهنگی این ستاد و گردشگری بروشوری را به مسافران ورودی اهدا می‌کردیم و هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دادیم.

وی افزود: همه این موارد در جهت رفاه مسافران با ستاد استان و ستاد مرکزی هماهنگ بود و در شاخص‌های ایام پیک رشد را شاهد بودیم؛ به عنوان مثال تاخیر از مبدا ۸۶ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشتیم و رشد مسافران نسبت به سال گذشته حدود ۳ درصد را شاهد بودیم.

سادات‌حسینی مطرح کرد: قطارهای حرکتی از اصفهان عمدا از کوپه‌های ۴ تخته با ویژگی‌های نسبتا خوب بوده است و ۹۴ هزار نفر در این ایام پیک مبدا-مقصد جابجا کردیم و قطارهای عبوری و ترانزیت در این مدت فعال داشتیم؛ ۹۱ هزار نفر هم از ایستگاه استان اصفهان به صورت مبدا-مقصد جابجا شده‌اند.

مدیرکل راه‌آهن اصفهان بیان کرد: سال گذشته یک قطار گردشگری به بادرود آمد و مشکلی از بابت تشکیل قطارهای گردشگری وجود ندارد؛ مهمانان خارجی نیز در دو سال گذشته داشتیم که ۲۴ رام قطار به اصفهان وارد شدند و در برنامه‌های کاری ما تشکیل و توسعه قطارهای گردشگری داریم.

وی عنوان کرد: در راستای سیاست‌های کلان راه‌آهن جمهوری اسلامی و برنامه ششم توسعه حرکت خواهیم کرد و باتوجه به دو بند برنامه ششم مبنی بر توسعه راه‌آهن در هر دو بخش فعالیت خواهیم کرد؛ در جهت حمل بار و مسافر حرکت خواهیم کرد و جهت توسعه خطوط آنتنی را در دستور کار داریم.

سادات‌حسینی ادامه داد: در سال گذشته چند مسیر را در این مورد اضافه کردیم؛ توسعه خطوط آنتنی در جهت افزایش جابجایی بار توسط راه‌آهن و افزایش کیفیت مسافربری جز برنامه‌های ماست و خط زرین شهر – بافق که پیشرفت خوبی داشته است که اگر بودجه برسد، تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد که جز اولویت ما در امسال است.

مدیرکل راه‌آهن اصفهان با بیان اینکه در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ حدود ۱۷ درصد رشد جابجایی مسافر را شاهد بودیم، مطرح کرد: تعداد و ظرفیت قطار محدود است و رشد بیشتر مسافر بعضا امکان‌پذیر نیست؛ استقبال با قطار باتوجه به شرایط ایمن و مصرف سوخت نشان می‌دهد اگر ظرفیت و زیرساخت‌ها فراهم شود، تعداد قطار و ظرفیت صندلی افزایش دهیم، آمار مسافران نیز افزایش خواهد یافت.

وی بیان کرد: رضایت‌مندی از خدمات مسافری اصفهان نسبتا خوب است و جز سه منطقه برتر کشور هستیم و برنامه سازمان طبق برنامه ششم افزایش همین ظرفیت‌هاست که به دنبال آن تعداد مسافران و همچنین حمل بار نیز بیشتر شود.

سادات‌حسینی تاکید کرد: راه‌آهن اصفهان به لحاظ شاخص‌های حمل بار بین مناطق راه‌آهن از جهات مختلف در جایگاه اول تا سوم در کشور است و در سال گذشته راه‌آهن اصفهان ۵۰ درصد جابجایی بارهای داخلی کشور رشد داشته است و جایگاه ویژه در حوزه حمل بار در کشور داراست و ۱۸ درصد از درآمد جابجایی بار داخلی در کشور را محقق می‌کند.

مدیرکل راه‌آهن اصفهان در ادامه گفت: ۳۰ درصد از بار و ۲۰ درصد از مسافر باید توسط راه‌آهن در برنامه ششم توسعه جابجا شود؛ در استان اصفهان سهم راه‌آهن از حمل بار سهم قابل توجهی است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد نقش راه‌آهن در تحقق شعار سال، خاطر نشان کرد: ماموریت ما خدماتی است و حمل و نقل نقش کلیدی در رونق تولید دارد، تلاش داریم که ظرفیت‌هایمان را افزایش دهیم تا بتوانیم خدمت بهتری به تولید کنندگان دهیم.

سادات‌حسینی ادامه داد: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در زمینه خرید ریل از ذوب‌آهن به هر میزان که تولید کند، استقبال می‌کند.

مدیرکل راه‌آهن اصفهان اذعان کرد: در سال ۹۷ چندین نمازخانه و سرویس بهداشتی در طول مسیر ایجاد شده است تا مسافران در مسیر مشکلی نداشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =