کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: قرمز شدن مبارکه هشداری برای ورود به پیک ششم در اصفهان تا دو هفته آینده است.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: از دیروز تاکنون ۴۴۵ بیمار مبتلا به کرونا در اصفهان شناسایی‌شده است که از این تعداد ۱۷۳ نفر در مراکز درمانی بستری‌شده است.

وی افزود: در حال حاضر نیز یک هزار و ۷۰ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری هستند که ۱۷۳ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار گرفته‌اند.همچنین طی ۲۴ ساعت اخیر نیز ۱۷۹ بیمار بهبود یافته کرونا از مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ترخیص شده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه کل موارد فوت شده ناشی از کرونا اعم از فوت قطعی و مشکوک به این بیماری طی ۲۴ ساعت اخیر ۱۶ نفر بوده است، تصریح کرد: از ابتدای پاندمی کرونا تاکنون یک‌ میلیون و ۱۹۳ هزار و ۷۳۱ بیمار قطعی و مشکوک کرونا به مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مراجعه کردند که از این تعداد ۴۱۸ هزار و ۹۲ نفر بیمار قطعی مبتلا به کرونا بوده‌اند.

وی اضافه کرد: از ابتدای آغاز این پاندمی ۱۶ هزار و ۶۰۷ بیمار مشکوک و قطعی مبتلا به کرونا در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان جان خود را از دست دادند که ۱۱۹ هزار و ۲۳۳ نفر از آن‌ها دارای تست مثبت کرونا بوده‌اند.

دریافت 72.4 درصد اصفهانی‌ها دز اول واکسن کرونا

عقدک در ادامه با اشاره به اینکه در استان اصفهان آمادگی تزریق ۱۵۰ هزار دز واکسن در روز فراهم است، گفت: تاکنون ۷۲.۴ درصد جامعه دز اول و ۵۱.۶۰ درصد هم دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و به ۶۳.۱۸ درصد دانش آموزان هم دز نخست و ۲۷.۲۹ درصد هم دز دوم واکسن کرونا تزریق‌شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به جدیدترین رنگ‌بندی اعلام‌شده از سوی وزارت بهداشت در زمینه شیوع کرونا هم اشاره‌ای کرد و گفت: بر این اساس در حال حاضر شهرستان‌های اصفهان، اردستان، خوانسار، خمینی‌شهر، شهرضا، لنجان، نجف‌آباد، فلاورجان، کاشان و نطنز در وضعیت نارنجی کرونا ثبت شده است.

وی گفت: همچنین شهرستان‌های شاهین‌شهر و میمه، سمیرم، فریدن، فریدون‌شهر، آران و بیدگل، نائین، تیران و کرون، دهاقان، گلپایگان، چادگان، بوئین میاندشت و خور و بیابانک در وضعیت زرد کرونا ثبت شده است.

هشدار ورود پیک ششم به اصفهان

عقدک اعلام کرد: شهرستان برخوار نیز تنها شهرستان استان اصفهان است که در وضعیت آبی کرونا ثبت شده‌ است و  همچنان هیچ شهرستانی در وضعیت سفید کرونا نیست. شهرستان مبارکه به دلیل افزایش تعداد بیماران بستری نسبت به جمعیت این شهرستان در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: هنوز استان اصفهان به پیک ششم کرونا نرسیده است اما پیش‌بینی می‌شود در دو هفته آینده این پیک که برآورد می‌شود با سوش دلتا همراه است استان را دربرگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =