طلا

قیمت جهانی طلا به دنبال انتشار آمار اشتغال ایالات متحده آمریکا روز گذشته به بالاترین سطح خود در دو ماه گذشته رسید.

به گزارش خبرنگار ایراسین و به نقل از خبرگزاری رویترز، قیمت طلا روز گذشته به بالاترین سطح خود در دو ماه گذشته رسید. به عقیده فعالان بازار پس از آنکه قیمت دلار تحت تاثیر انتشار آمار مشاغل ایالات متحده، تنفس کرد و تردیدهایی را درباره تغییر نرخ بهره توسط فدرال رزرو به وجود آورد.

هر اونس طلای ۲۴ عیار تا ساعت ۹:۳۸ صبح به وقت اروپا با ۱.۲ درصد افزایش به ۱۷۷۷ دلار در هر اونس رسید که دومین افزایش هفتگی متوالی محسوب می‌شود. قیمت طلا در معاملات آتی آمریکا نیز با ۱.۳ درصد افزایش به ۱۷۸۱.۶۰ دلار رسید.

بر اساس آمار اشتغال ایالات متحده در ماه سپتامبر، نرخ اشتغال بسیار کمتر از آنچه انتظار می‌رفت رشد کرد با این حال تعداد استخدام‌ها می‌تواند در ماه‌های آینده با کاهش عفونت‌های ناشی از COVID-۱۹ افزایش یابد. انتشار این آمار همچنین باعث شد قیمت دلار در بازار جهانی کاهش یابد و همین امر قیمت طلا را برای خریداران غیردلاری ارزان کرد.

روس نورمن، تحلیلگر ایندیپندنت، می گوید: "طلا با افزایش این سود، در ماه نوامبر کاهش می یابد. همچنین پس از آنکه معاملات اسپات نقره با ۲.۳ درصد افزایش به ۲۳.۰۹ دلار در هر اونس رسید، سایر فلزات نیز همراه شدند؛ پلاتین با افزایش ۵.۷ درصدی به ۱۰۳۵.۰۸ دلار و پالادیوم با ۴.۷ درصد افزایش به ۲.۰۵۲.۸۶ دلار دست یافت.

تحلیلگران TD Securities در یادداشتی نوشتند که شمش قیمت پایینی دارد و به سرعت قیمت ۱۷۸۵ دلاری انس طلا به چالش کشیده خواهد شد. در حالی که کاهش قیمت یک نتیجه قطعی است ، ممکن است پس از جریان های تهاجمی مرتبط با قیمت گذاری در ماه نوامبر، پوشش کوتاهی وجود داشته باشد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، پیشتر گفته بود که برای آغاز روند کاهش ۱۲۰ میلیارد دلاری خرید اوراق قرضه بانک مرکزی ایالات متحده، یک گزارش مشاغل "شایسته" دیگر لازم است.

افزایش نرخ بهره، بازدهی اوراق قرضه را افزایش می‌دهد و به افزایش هزینه_فرصت نگهداری شمش تبدیل می‌شود که هیچ سودی ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =