• ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
  • کد خبر: 1906
  • readingTime: ۴ دقیقه
خودرو

مخترع نخستین سامانه آب سوز موتور خودرو دکتر علاءالدین جاسمی زرگانی گفت: هیچ گونه مواد خارجی که تنها می توان یکبار در هر باک استفاده کرد در این اختراع وجود ندارد و با خرید این اختراع با قیمت بسیار مناسب می توان به مدت طولانی به مقدار بسیار زیاد در مصرف بنزین صرفه جویی کرد و به طبع آن از آلودگی های محیط زیست و تولید گازهای گلخانه ای کاست.

به گزارش ایراسین، دکتر علاءالدین جاسمی زرگانی به‌ عنوان مخترع نخستین سامانه آب‌سوز موتور خودرو در جمع خبرنگاران و در مراسم رونمایی و راستی‌آزمایی اختراع خود از وارد شدن سامانه آبسوز به مرحله تجاری در ابتدای سال ۹۸ خبر داد و افزود: از یک سال پیش، نامه‌نگاری‌های لازم برای اخذ استاندارد و مجوز تولید انبوه این سامانه صورت گرفته است.
جاسمی با اشاره به عدم باور دولت به این کار گفت: این عدم باور باعث عدم حمایت مادی و معنوی آنها شده است؛ مجوزهایی که ما گرفتیم از استان بوده و قطعاً آنها به وزارتخانه مرتبط هستند، ما شفاف‌سازیهای لازم را انجام دادیم و دولت جدیداً به این کار معتقد شده است.
وی با اشاره به عدم حمایت مالی و معنوی از سوی نهادها و سازمان های مرتبط، گفت: از یکسال قبل مدارک و تعهدات خود را برای ثبت بنیاد ارائه داده ایم تا بتوانیم از امکانات و حمایت های دولت برای تولید سامانه به نفع مردم ایران استفاده کنیم، اما اکنون به صورت کاملا خصوصی بنیاد را تاسیس کردیم و امیدواریم بتوانیم با هزینه های شخصی، دین خدمتگذاری به کشور را ادا کنیم.
جاسمی با اشاره به عدم ورود خودروهای هیدروژنی به ایران، گفت: طبق بررسی‌های ما در خود آمریکا هم دو جایگاه تزریق هیدروژن به ماشین موجود است، اما ما در این سامانه جایگاه هیدروژنی را در خود خودرو تعبیه کردیم و در لحظه سوخت از آب به‌ مقادیر فراوان تولید می شود و نیاز به افزودن ماده و یا احداث جایگاه خاص برای این نوع خودروها نیست.
مخترع نخستین سامانه آب سوز موتور خودرو با تاکید بر اینکه ورود این خودرو می تواند نقش مهمی در چند حوزه را بازی کند، گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی های این سامانه، بهینه‌سازی سوخت به‌ صورت کلان در کشور است و دیگر مسئله مهم موضوع آلایندگی است؛ با فراگیر شدن این سامانه در سطح کشور می‌توانیم از تحریم‌های اقتصادی و آلایندگی پیمان کیوتو به‌ دور بمانیم و کشوری عاری از هرگونه کربن باشیم.
جاسمی گفت: ما استاندارد اتحادیه اروپا را دریافت کردیم که البته با توجه به سختگیری استاندارد داخلی استاندارد اروپا تأثیری در صدور استاندارد داخلی ندارد و اخذ استاندارد داخلی جداگانه در حال پیگیری است.
وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره اینکه آیا موتور مخصوص این سامانه نیز طراحی شده است یا فقط از موتورهای رایج استفاده خواهد شد، گفت: تخصص اصلی ما در زمینه انرژی‌‌ است اما قطعاً ما ابداعات نوین دیگری نیز داریم و در مراحل بعدی رونمایی خواهیم کرد، منتها در حال حاضر خودروهایی که با سوخت آب قرار است کار کنند به هیچ عنوان نیاز به تغییر در زیرساخت ندارند و با نصب این سامانه روی تمامی موتورهای رایج در ایران و دنیا می‌توان از آب به جای بنزین استفاده کرد. این سوخت قابل استفاده در ماشین‌های سنگین، کارخانه‌ها، نیروگاه‌ها و ژنراتورها است.
جاسمی با بیان اینکه وقتی کار جدیدی را می‌خواهید شروع کنید قطعاً قوانینی در مراکز آکادمیک دنیا و در کشور موجود است، گفت: اشخاصی مثل ما به‌عنوان ابداع کننده کارهای نوین قطعاً دارای نظریه‌هایی هستیم و با توجه به اینکه یک نظریه از یک قانون به‌مراتب ضعیف‌تر است و قانون بارها و بارها امتحان خودش را در مراکز آکادمیک دنیا پس داده است، نظریات ما این‌قدر باید صریح باشد که بتواند یک قانون علمی را تکمیل کند و خودش تبدیل به یک قانون شود؛ ما با روش‌های علمی فراوان و عدم باور این کار و فناوری درگیر هستیم و تمام تلاش خود را برای اثبات علمی این فناوری انجام می‌دهیم تا به دست مردم برسد.
مخترع سامانه آبسوز موتور خودرو گفت: پس از تولید و پخش در کشور، در سرتاسر کشور از طرف بنیاد اعطای نمایندگی خواهیم کرد تا سامانه‌ها را به‌ روی خودروهای مردم نصب کنند و آنها راستی‌آزمایی ما را طبق آنچه امروز شما دیدید خواهند دید.
وی با بیان اینکه در حال طی مسیر برای اثبات حقانیت در پارک علم و فناوری مرکز هستیم، افزود: اگر با درخواست ما به عنوان یک بنیاد علمی و مبدع فناوری جدید موافقت شود، می توانیم با ورود به پارک علم و فناوری روند انتشار تجربیات و تولید انبوه سامانه را سرعت بخشیم و مردم ایران ویژگی های منحصر به فرد این سامانه بهره مند شوند.

AliReza, [۱۲.۰۳.۱۹ ۱۶:۵۷]
جاسمی در پاسخ به این سوال که اگر شرایط ویژه ای برای شما قائل شوند تا بتوانید محصولتان را عرضه کنید آیا می پذیرید یا خیر، گفت: قطعاً قبول خواهیم کرد حتی اگر پیشنهاد مبنی بر انتقال ۵۰ درصد از سهام از طرف دولت به ما باشد. سازوکاری که الآن در حال انجام آن هستیم طی مسیرهای لازم جهت وارد کردن محصول به بورس است که سهام محصول بین کل مردم تقسیم شود؛ مالکان این کار مردم هستند که باید به‌صورت فراگیر از آن استفاده کنند.
در ادامه این مراسم، مخترع سامانه آبسوز برای راستی‌آزمایی اختراع خود ابتدا یک موتور نیسان را با بنزین روشن کرد و پس از آن اتصالات باک بنزین به موتور نیسان را قطع کرد و پمپ بنزین را نیز از باک جدا کرد.
در مرحله بعدی این راستی‌آزمایی، سامانه آب سوز به موتور از طریق یک واسط که کمپرسوری برای ذخیره سازی گاز خروجی آب بود، وصل شد و با موفقیت موتور روشن شد و چندین دقیقه از طریق این سامانه عملیات سوخت رسانی به موتور مکانیکی و اجرای عملیات حاصل از سوختن توسط موتور بدون هیچ مشکلی ادامه داشت.
جاسمی در مرحله بعد، کمپرسور مذکور را از سامانه حذف کرد و یک میکروکمپرسور را جایگزین آن کرد و سوخت تولیدشده در سامانه را بدون ذخیره سازی به موتور منتقل کرد که در این حالت نیز موتور به‌خوبی کار کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =