تیم ملی والیبال نشسته ایران

تیم ملی والیبال نشسته ایران با اقتدار قهرمان رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو شد.

به گزارش ایراسین، در فینال مسابقات والیبال نشسته رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو تیم ملی ایران امروز موفق شد با نتیجه ۳ بر یک از سد روسیه بگذرد و با اقتدار قهرمان این مسابقات شود.

ایران در این رقابت‌ها با اقتدار عنوان قهرمانی را کسب کرد و عملکرد شاگردان رضایی به اندازه‌ای خوب بود که خیلی‌ها انتظار داشتند مقابل روسیه نیز در ۳ ست متوالی به برتری برسیم.

قدرت والیبال نشسته ایران تنها به این دوره ختم نمی‌شود و سروقامتان ایران همیشه در این عرصه جهانی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته اند.

والیبال نشسته از سال ۱۹۷۶ وارد پارالمپیک شد و ایران سال ۱۹۸۸ برای اولین بار در این رقابت‌ها شرکت کرد. والیبالیست‌های کشورمان در همان اولین دوره عنوان قهرمانی را کسب کردند تا برای قدرت‌های این رشته خط و نشان بکشند.

ایران سپس در پارالمپیک‌های ۱۹۹۲ بارسلون، ۱۹۹۶ آتلانتا و ۲۰۰۰ سیدنی نیز قهرمان شد تا پوکر کند. ظهور بوسنی در پارالمپیک ۲۰۰۴ آتن، ایران را از قهرمانی دور کرد، اما بلندقامتان کشورمان در ۲۰۰۸ پکن دوباره بالاتر از تمام کشورها عنوان قهرمانی را کسب کردند.

بوسنی دوباره در پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن، ایران را ناکام گذاشت و عنوان قهرمانی را کسب کرد. ایران در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو دوباره بوسنی را ناکام گذاشت و قهرمانی را از آن خود کرد.

رضایی سرمربی تیم ملی والیبال نشسته ایران که از او به عنوان معمار این رشته نام برده می‌شود از تلاش‌های خود دست نکشید و تیمی قدرتمند را برای شرکت در مسابقات پارالمپیک توکیو آماده کرد. 

مرتضی مهرزاد که با ۲ متر و ۴۶ سانتی متر بلندقامت‌ترین ورزشکار پارالمپیک توکیو بود، یکی از افرادی بود که کمک زیادی به ایران برای بازپس گیری قدرت از بوسنی انجام داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =