رسول جهانگیری اتاق اصناف اصفهان

رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: با اینکه صناف توانایی تعطیلی و تحمل فشار بیش از حد را ندارند اما زمانی که وضعیت به قدری بحرانی می‌شود که همه ادارات و ارگان‌ها و به طور کل عوامل دخیل در انتقال کرونا تعطیل می‌شوند، اصناف هم از این تعطیلی تبعیت می‌کند.

رسول جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره شرایط کرونایی کشور و استان اصفهان اظهار کرد: اگر بر اساس دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا، همه عوامل دخیل در انتقال کرونا شامل ادارات، ارگان‌ها، بانک‌ها، ثبت احوال، تامین اجتماعی، فرمانداری، بخش های اداری شهرداری ها و ... تعطیل شوند، اصناف هم از این دستور تبعیت کرده و فعالت خود را متوقف می‌کنند.

وی افزود: اصناف توانایی تعطیلی و تحمل فشار بیش از حد را ندارند اما زمانی که وضعیت به قدری بحرانی می‌شود که همه ادارات و ارگان‌ها تعطیل می‌شوند، اصناف هم از این تعطیلی تبعیت می‌کند. زمانی که تنها اصناف را می‌خواهند تعطیل کنند این تعطیلی دو یا سه هفته این بخش از اقتصاد تعطیل می‌شود اما زمانی که قرار باشد ادرات تعطیل شود نهایتا سه الی چهار روز به همراه تعطیلات آخر هفته تعطیل می‌شوند.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: در چنین شرایطی که تعطیلات شامل ادارات و ارگان ها می‌شود میزان تعطیلی کمتر بوده و بنابراین قابل تحمل است اما اگر قرار باشد سایر عوامل موثر در انتقال ویروس کرونا مانند شهرداری ها و بانک ها چه لزومی دارد کسب و کار مردم زیر سوال برود؟ در چنین شرایط هم دولت توان تعطیل کردن فعالیت های خود را ندارد.

جهانگیری درباره تمهیدات اتاق اصناف ایران برای اصناف زیان دیده نیز اظهار کرد: موارد مرتبط با این حوزه مانند مسائل مالی، بانک ها و ... به ستاد کرونا کشور اتنقال داده شده است. البته ما شرایط کشور را درک می‌کنیم و نمی‌کنیم که  دولت باید بر اساس قانون هزینه تعطیلی ها را پرداخت  کند.

وی ادامه داد: ما در شرایط اقتصادی دشواری قرار داریم و دولت در اوج تحریم به سر می برد. نمی توان قوان و وعده و عیدهایی که می دهند که اکثرا هم عملیاتی نشد ما مشکلات اصناف را انتقال می دهیم اما اینکه بگوییم چیز چشمگیری که طی ۱۹ ماه اخیر برای اصناف اتفاق افتاده باشد خیر با این حال این مسئله به این معنی نیست که مسائل و مشکلات را انتقال ندهیم.

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بر اساس اطلاعیه ستاد ملی مقابله با کرونا علی رغم از سر گیری فعالیت اصناف، همچنان فعالیت ۷ گروه تعطیل است. با این حال کافی شاپ ها و رستوران ها در فضای باز و به صورت بیرون بر قادر به فعالیت هستند اما در فضای بسته قادر به فعالیت نیستند. قهوه خانه ها همچنان تعطیل بوده و آن بخشی که غذای سنتی ارائه می دهد در فضای باز قادر به فعالیت هستند.

جهانگیری افزود: تالارها هم مجاز به فعالیت نیستند البته با توجه به اینکه اکنون در ماه محرم و صفر به سر می بریم، حتی اگر کرونا هم وجود نداشت باز این قشر تعطیل بود. مراکز ورزشی مانند استخرها و همچنین آموزشگاه ها هم مربوط به حوزه اصناف نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =