تامین برق

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفت: خاموشی برق خانگی تا پایان مردادماه در اصفهان ادامه دارد و نمی توان بیش از این برق صنایع را با محدودیت مواجه کرد.

سید محمدرضا نوحی در گفت وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: اصفهانی ها امروز و فردا هم منتظر خاموشی های برنامه ریزی شده باشند، اگرچه در روز گذشته ۵ بار به علت فشار بار برق خانگی بدون برنامه ریزی قطع شد اما از صبح تا ساعت ۱۱ ظهر اعمال خاموشی ها برنامه ریزی شده بوده است.

وی افزود: تا پایان مردادماه اعمال خاموشی در بخش خانگی در اصفهان دور از انتظار نیست. صنایع بزرگ اصفهان از جمله شرکت فولادمبارکه همکاری بسیار خوبی داشتند و نمی توان بیش از این محدودیت تامین برق را به صنایع اعمال کرد چراکه تولید به خطر می افتد و تبعات اقتصادی به همراه خواهد داشت.

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان تصریح کرد: روز گذشته تولید برق اصفهان ۴۰۰۸ مگاوات و مصرف کل در استان اصفهان ۴۶۵۱ مگاوات بود که ۶۴۳ مگاوات برق نیز از شبکه سراسری برق وارد شبکه اصفهان شد.

وی بیان کرد: دو روز گذشته ۱۱ بار برق بخش خانگی در اصفهان بدون اعلام قبلی قطع شد این در حالی است که روز گذشته ۵ بار به صورت دیسپاچینگ سراسری قطع شد.

نوحی گفت: بیشترین بار مصرفی را کولرهای سرمایشی دارند و دو درجه افزایش دما معادل ۳ هزار مگاوات برق را نیاز دارد و از سوی دیگر به علت خارج شدن نیروگاه های آبی از مدار تولید ۷ هزار مگاوات برق کمبود داریم که در مجموع ۱۰ هزار مگاوات برق با کمبود تولید مواجه است.

وی افزود: برنامه مدیریت بار به انضمام محدودیت تامین برق صنایع در روز هم کفاف کمبود برق را نمی دهد و چاره ای جز اعمال خاموشی برنامه ریزی شده به بخش خانگی نداریم اما اگر مصرف افزایش یابد به صورت دیسپاچینگ سراسری برق خانگی بدون اطلاع قبلی قطع می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =