سید رضا شهرستانی

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: تاکنون در کشور دنباله رو کشورهای دیگر بوده ایم و این جرئت در ما ایجاد شده که همه چیز را داخلی کنیم.

سید رضا شهرستانی در حاشیه برگزاری نمایشگاه صنعت فولاد در گفتگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به مشکل اساسی در صنعت فولاد کشور بیان کرد: ما تا الان دنباله رو کشورهای دیگر بوده ایم و این جرئت در ما ایجاد شده که همه چیز را داخلی کنیم.

وی ادامه داد: ما به عنوان اولین تولیدکننده فولاد در کشور این نیت را داشتیم که کار را بومی سازی کنیم و این اجازه را بدهیم که نسل جوان و کارشناسان ما خودشان وارد عمل شوند و از ایده و ابتکار خودشان استفاده کنند.

عضو هیئت مدیره ایمیدرو هر صنعتی باید بنابر شرایط همان کشور ساخته شود و نکاتی مانند وضعیت جوی، وضعیت نیرویی، شرایط حمل و نقلی در نظر گرفته شود، مثلا ما در ایران باید مصرف آب را کاهش دهیم چون کشور ما وضعیت خوبی از لحاظ آب ندارد و هرچند صنعت مصرف آب کمتری نسبت به بخش های دیگر دارد اما اگر ما بتوانیم آب را حذف کنیم خودش شرایط مثبتی برای ما و توسعه صنعت خواهد بود.

وی تصریح کرد: دانشگاه ها و صنایع ما باید ارتباط نزدیک تری با هم برقرار کنند و خود دولت و سمپوزیوم ها حمایت های بیشتری در این جهت ارائه دهند و اعتماد بیشتری نسبت به دانشگاه ها داشته باشیم، به آن ها پروژه دهیم و مقداری هم هزینه کنیم و این ریسک را بپذیریم تا علم و دانش همگانی شود.

شهرستانی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: چند وقت پیش ما پنجاهمین سالگرد صنعت فولاد را جشن گرفتیم و حتی خواستیم یک روز ملی برای فولاد نامگذاری شود تا ارزش کار را نشان دهد و ما در جشنواره دیتابیسی تدارک دیدیم که همه شرکت ها دستاوردها و قطعات خودشان را در سیستم ثبت کنند تا همه از امکانات داخلی اطلاع یابند و از وابستگی به خارج از کشور رهایی یابند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =