• ۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
  • خبرنگار: Yousof-nasr
  • کد خبر: 16139
  • readingTime: ۳ دقیقه
گروه صنعتی انتخاب الکترونیک- اسنوا-لوزام خانگی- کارگر-کارخانه-کارگر کارخانه

فرماندار پاکدشت گفت: این شهرستان با برخورداری از سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی، سهم ۲۰ درصدی از اقتصاد استان تهران دارد.

به گزارش ایراسین، مهدی یوسفی جمارانی اظهار داشت: پاکدشت شهرستانی صنعتی است که ۸۰ درصد از گردش مالی آن در حوزه صنعت صورت می‌گیرد و به دلیل کیفیت بالای تولید، اغلب محصولات تولید شده در این شهرستان به بیش از ۶۰ کشور صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سهم پاکدشت از اقتصاد استان تهران ۲۰ درصد است، افزود: فرمانداری به عنوان دستگاه سیاست‌گذار، علاوه بر اینکه حرکت در مسیر تحقق سند چشم انداز ۱۴۰۴ در نظر دارد تا با استفاده از ابتکارات و راهکارهای جدید، به عنوان یک عامل موثر در پیشرفت، اقتصاد شهرستان را حداقل تا ۴۰ درصد کل استان ارتقا دهد.

یوسفی جمارانی هدف از ارتقای اقتصاد شهرستان را در نهایت پیشرفت کشور دانست و اظهار داشت: علاوه بر توسعه اقتصادی در شهرستان با برنامه ریزی‌های اصولی و عملیاتی و انجام فعالیت‌ها در زمینه های مختلف اقتصادی، به دنبال الگوسازی برای تمامی شهرستان‌ها و کشور هستیم تا بتوانیم از نظر اقتصادی به جایگاه شایسته و بهتری دست پیدا کنیم.

فرماندار پاکدشت با اشاره به اینکه این شهرستان را می‌توان به محل امنی برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرد، افزود: با وجود چهار شهرک صنعتی و بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی فعال، پاکدشت جزو اولین‌ و معدود شهرستان‌های کشور است که نه تنها جمعیت بیکار ندارد که با کمبود نیوری انسانی و متخصص نیاز دارد.

راه اندازی کلینیک صنعت در پاکدشت

وی به تلاش مسئولان شهرستان برای پیوند صنعت و دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین واحدهای صنعتی شهرستان و دانشگاه شریف، به زودی کلینیک صنعت در پاکدشت راه‌اندازی می‌شود.

جمارانی وظیفه اصلی این کلینیک را درمان حوزه صنعت اعلام کرد و افزود: کلینیک صنعت با هدف آسیب‌شناسی، عارضه یابی و مانع‌زدایی‌ واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان، تمامی حوزه‌ها را مورد بررسی قرار داده و با شناسایی مشکلات و ارائه راهکارهای عملی، بخش بزرگی از مشکلات واحدهای تولیدی را رفع می‌کند.

وی بر لزوم استفاده از پیشنهادات و نظرات صاحبان فن و تجربیات نخبگان اقتصادی تأکید کرد و افزود: به منظور تحقق هدف پیشرفت اقتصادی شهرستان، شورای مشورتی توسعه اقتصاد متشکل از ۲ گروه مسئولان شهرستان و تولیدکنندگان، صاحبان فن و حِرَف، کارآفرینان و نخبگان اقتصادی تشکیل می‌شود تا این گروه‌ها با آگاهی از مشکلات واستفاده از دانش و تسلط بر عرصه اقتصاد، زمینه رشد اقتصادی پاکدشت را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: با ایجاد این اتاق فکر، علاوه بر برطرف کردن موانع پیش روی واحدهای صنعتی و ارائه راهکارهای مناسب، درآمد و گردش مالی شهرستان تا حد قابل توجهی افزایش می‌یابد.

یوسفی جمارانی وجود مرکز رشد علمی فناوری کشاورزی و هنر شهرستان را از دیگر راه‌های توسعه اقتصادی برشمرددو افزود: این مرکز اولین پارک علمی فناوری در بخش خصوصی کشور است که با ۱۷ هکتار و با هدف کلی توسعه فناوری و کسب و کارهای دانش محور از آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها، مرکز همایش، قسمت‌های ستادی و اداری احداث شده است.

فرماندار پاکدشت گفت: این که یک واحد صنعتی مستقر در پاکدشت، علاوه بر تأمین ۸۰ درصد از نیاز کشور، محصولات خود را به ۴۰ کشور جهان صادر می‌کند، نشان از پویایی و ظرفیت شهرستان دارد.

وی ادامه داد: پاکدشت به عنوان اصلی‌ترین تولیدکننده شیرآلات و اتصالات فلزی و غیرفلزی در کشور است که در مسیر اقتصاد از پتانسیل و ظرفیت‌های بالایی در حوزه‌های صنعت، معادن، حمل‌ونقل، گمرکات و عایدات اقتصادی برخوردار است.

وی به برگزاری تورهای صنعت به صورت مستمر و هفتگی اشاره کرد و افزود: یکی از اقداماتی که در زمینه تحقق شعار سال، رفع موانع و حمایت از واحدهای تولیدی صورت گرفته برگزاری منظم جلسات ستاد تسهیل با حضور مسوولان شهرستان و دستگاه‌های اجرایی در واحدهای صنعتی است تا با آشنایی نزدیک از مسائل و مشکلات، اقدامات عملی در رفع مشکلات این واحدها انجام شود.

نماینده دولت در پاکدشت گفت: شهرستان پاکدشت در حوزه کشاورزی نیز از ظرفیت ویژه‌ای برخوردار است و در پرورش و تولید گل و گیاه نه تنها در کشور بلکه در خاورمیانه مقام اول را در اختیار دارد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ نوع از انواع گل و گیاه به کشورهایی از جمله آلمان، هلند، روسیه، عمان، ارمنستان و عراق صادر می‌شود ولی به دلیل مشکلاتی چون نبود استانداردهای لازم در تولیدات گل و گیاه، صادرات به شکل محدود صورت می‌گیرد.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران ودر مسیر محور امام رضا(ع) واقع شده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =