فولاد سنگان

مدیرعامل فولاد سنگان گفت: براساس سند چشم انداز در افق 1404 دستیابی به ظرفیت ۵۵ میلیون تن فولاد خام پیش بینی شده که اکنون با راه اندازی کارخانجات ما به ظرفیت اسمی 35 میلیون تن رسیده ایم، اما اگر زیرساخت ها آماده نباشد، نمی توانیم به افقی که در نظر داریم برسیم.

سید محسن میرمحمدی در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به سمپوزیوم فولاد کیش اظهار داشت: باید در صنایع بالادستی و پایین دستی زیرساخت ها به شکل درستی برنامه ریزی شود، متاسفانه در سال های گذشته طرح های هفتگانه فولاد در نقاط مختلف زده شده است بدون اینکه لوکیشن و برنامه مدونی برای آن در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: موضوع زیرساخت ها به عنوان یکی از ضرورت های توسعه در بخش معدن و صنایع معدنی است گفت: در نظر گرفتن منابع آبی، حمل مواد اولیه از کارخانه ها، ارسال محصولات و غیره از جمله مواردی است که در توسعه فولاد امر مهمی به شمار می رود و رشد متوازن و پایداری فولاد موثر است.

میرمحمدی افزود: صنعت فولاد جزو صنایعی به‌شمار می‌رود که چشم‌انداز خوبی را می‌توان برای آن تصور کرد، اما اکنون به دلیل اینکه توجهی به زیرساخت ها نشده منابع ملی هررز رفته است.

وی با تاکید بر اینکه وجود سمپوزیوم های اینچنینی می تواند چشم انداز تولیدات فولادی را دگرگون کند تصریح کرد: دو خطه کردن مسیرهای ریلی، تامین برق و گاز صنایع، اکتشافات معادن جدید لازمه رسیدن به شرایط ایده آل و ظرفیت های اسمی مناسب است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =