فشارکی

مدیر نظارت و بازرسی اصناف استان اصفهان گفت: فاکتور سازی یک تخلف آشکاری است که در سطح بازار شاهدیم و به شدت با آن برخورد می کنیم.

جواد محمدی فشارکی در گفتگو با خبرنگار ایراسین اظهار داشت: موارد زیادی از فاکتور سازی را در بین کاسب کاران داشتیم که توسط بازرسین متخصص ما شناسایی و به تعزیرات معرفی شدند.

وی بیان داشت: بدنبال نوسانات قیمت ارز و دلار و افزایش چندین برابری دلار قیمت تمام اجناس به همان میزان افزایش یافت و امروز که دلار از 18 تا 19 هزار تومان روی مرز 10 تا 11 هزار تومان رفته است باید تمامی کاسب کاران قیمت کالاهای خود را به همین میزان کم کنند.

مدیر نظارت و بازرسی اصناف استان اصفهان تصریح کرد: هر چندعده ای از کاسب کاران کالاهایی خودرا با همان نرخ بالایی دلار برای 5 تا شش ماه و حتی یکسال خریداری کردند و امروز نمی توانند قیمت جنس را کاهش دهند.

وی درپاسخ به این سوال که چگونه است که وقتی دلار لحظه ای بالا می رفت کالا را لحظه ای افزایش می دادند و امروز که دلار پایین امده است این اقدام صورت نمی گیرد، گفت: ما قطعا به هر گران فروشی معترض هستیم و به شدت با این افراد برخورد خواهیم کرد.

محمدی فشارکی اعلام کرد: تمام فروشندگانی که کالایی را فروختند و پول نقد گرفتند و در تحویل کالا به مصرف کننده ممانعت کردند و خواستار دریافت پول مازاد شدند به خاطر اینکه قیمت دلار تغییر کرده است را در صورت داشتن فاکتور  به اداره بازرسی معرفی تا با آنها برخورد شود.

وی گفت: متخلفین در وهله اول باید کالا را به خریدار تحویل دهند اگر از این کار ممانعت کردند به تعزیرات معرفی و ضمن پرداخت جریمه نقدی برای آنها پرونده تخلف تشکیل داده میشود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =