وزش شدید باد

کارشناس هواشناسی استان اصفهان از تشدید فعالیت سامانه بارشی در اصفهان خبر داد و نسبت به تردد درحاشیه رودخانه ها و محورهای مواصلاتی در شرق اصفهان به علت وزش باد شدید و رگبار هشدار داد.

مژگان امیرامجدی در گفت وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی از امروز در استان اصفهان اظهار کرد: از بعدازظهر دوشنبه شاهد فعالیت سامانه بارشی و گذر متناوب امواج ناپایدار از سطح استان اصفهان هستیم؛ بر این اساس در بیشتر مناطق استان اصفهان از امروز بعدازظهر رشد ابر و وزش باد نسبتا شدید تا شدید همراه رگبار باران و رعد و برق پیش بینی می شود.

وی افزود: از روز سه شنبه، شدت بارشها در مناطق شمالی، شرقی و شمال شرقی استان اصفهان افزایش می یابد که می تواند با آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها همراه شود.

کارشناس هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: علاوه بر احتمال بالاآمدن ناگهانی سطح آب در رودخانه های فصلی و جاری شدن روان آب های موقتی در مسیل ها، احتمال رعدو برق و صاعقه و برق گرفتگی به ویژه در مناطق غرب و جنوب استان اصفهان پیش بینی می شود. 

وی اضافه کرد: وزش باد شدید موقتی با خیزش گردوخاک، اختلال در تردد محورهای مواصلاتی در مناطق شرق و شمال استان اصفهان را ایجاد می کند.

امیری با اشاره به کاهش ۴ الی ۶ درجه ای دمای هوا از امروز، توصیه کرد: از تردد و توقف در حاشیه رودخانه های فصلی و مسیل ها اجتناب شود و در کوهنوردی و چرای دام در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه ها و مسیل ها به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب احتیاط شود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =