اخوان نسب

رئیس کمیسیون بانوان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: شرایط اقتصادی موجود که استخدام دولتی نداریم و بخش خصوصی هم توان گرفتن نیرو ندارد سبب شده بانوان نسبت به استعدادهای خود به سمت تولید بروند.

زهرا اخوان نصب در گفت و گو با خبرنگار ایراسین اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود که دیگر افراد جرات نمی کنند برای خود کسب و کاری راه بیندازند و بیزنس کنند و از سوی دیگر استخدام دولتی نداریم و شرکت های خصوصی توان جذب نیروی جدید را ندارند سبب شده که بانوان بنا بر استعداد و توانی که دارند خود دست به تولید بزنند.

وی بیان داشت: امروز شاهد حضور پررنگ زنان در فضای اقتصادی جامعه هستیم و هم برای خود و هم خانواده درآمدزایی می‌کنند و کمک به چرخه اقتصادی می کنند و این در حالی که در گذشه زنان ما این جسارت و مقاومت را نداشتند که فعال اقتصادی باشند.

رئیس کمیسیون بانوان اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: جامعه زنان امروز استعدادهای خود را شناختند و با یک قشری از زنان تحصیلکرده و با قدرت ریسک پذیری و مدیریت در حوزه مختلف از جمله اقتصادی مواجهیم.

وی با بیان اینکه به طور قطع حضور زنان در چرخه اقتصاد نقش موثری دارد، گفت: امروز کمتر شاهدیم که یک نفر جسارت راه اندازی یک کارگاه یا کارآفرینی کند و مثلا چندین نفر را تحت پوشش قرار دهد بلکه امروز هر کسی بنا بر داشته ها و استعداد خود می تواند دست به تولید بزند و درآمدزایی فردی کند.

وی بیان داشت: شروع یک کار به لحاظ اینکه قوانین ما و شرایط جامعه ثبات ندارد خود تحریم ها و پیچ و خم اداری سبب انصراف افراد از کارآفرینی میشود وعلی رغم تمام تاکیداتی که باید راه کارآفرین را تسهیل کنیم اما تنها در سخن است و عملا مشکلات وجود دارد.

اخوان نصب گفت: با توجه به اینکه زنان به نسبت مردان از بعد اجتماعی کمتر میتوانند لابی گری  کنند و وجود محدودیت های فرهنگی که در حوزه کسب و کار شاهدیم و به وضوح مردان راه به زنان برای رشد اقتصادی نمی دهند و بنابراین یکم فضای اشتغال و کار آفرینی برای زنان مشکل شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =