منصور شیشه فروش

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نسبت به وقوع صاعقه و وزش طوفان تا پایان روز یکشنبه خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به اینکه از روز جمعه تا یکشنبه به غیر از شمال شرق استان اصفهان شرایط ناپایدار جوی حاکم است، اظهار داشت: بارش به صورت پراکنده، تگرگ و صاعقه و وزش باد به صورت موقت در اکثر مناطق استان اصفهان پیش بینی شده است.

وی افزود: در سال گذشته در استان اصفهان ۳ نفر در حادثه صاعقه جان باختند و توصیه های ایمنی به کشاورزان و دامداران در این خصوص ارائه شده است و محصولات کشاورزی در برابر بارش تگرگ محافظت و از چرا دام در ارتفاعات اجتناب شود.

وزش باد شدید و طوفان لحظه ای در روز یکشنبه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: از روز یکشنبه هم وزش باد شدید و طوفان لحظه ای در اکثر مناطق استان اصفهان پیش بینی شده است.

وی به دو مقطع وقوع طوفان در ایام عید نوروز اشاره ای کرد و گفت: براورد اولیه از خسارت ۲۱۸ میلیارد تومانی وقوع طوفان به بخش کشاورزی در ابتدای سال است و ۵۹ میلیارد تومان هم سرمازدگی به بخش کشاورزی خسارت وارد کرد.

شیشه فروش اعلام کرد: ۱۲ هزار هکتار در بخش زراعت، ۱۷ هزار هکتار هم باغات استان اصفهان تحت تاثیر وقوع طوفان فروردین ماه دچار خسارت شد.

ثبت ۱۱۵میلی متر بارش در سال آبی جاری در اصفهان

وی اضافه کرد: از ابتدای سال آبی تاکنون دراستان اصفهان ۱۱۵ میلی متر بارش ثبت شده است و ۳۰ درصد نسبت به متوسط بلندمدت با کاهش بارش مواجه هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: میزان بارش ها در کلانشهر اصفهان ۸۰ میلی متر بوده است که نسبت به متوسط بلندمدت با کاهش ۱۶ درصدی بارش همراه است.

وی وقوع طوفانها در سال جاری را در کیفیت هوا موثر دانست و گفت: از ابتدای امسال استان اصفهان ۸ روز سالم داشت و ۱۰ روز هم برای گروه های حساس و عموم ناسالم بود که علت را در فعالیت کانون های گرد و غبار باید جستجو کرد.

شیشه فروش گفت: یک ماه است که سامانه بارشی در استان اصفهان فعال نبوده است و کم بارشی، وزش طوفان، تندباد لحظه ای و خشکی زاینده رود  باعث فعال شدن ۱۶ کانون گردو غبار شناسایی شده به مساحت یک میلیون و ۹۰ هزار هکتار در اصفهان است.

وی اضافه کرد: علاوه بر شناسایی ۱۶ کانون گردو غبار عمده در استان اصفهان با وزش اندکی باد کانونهای محلی گرد و غبار در تمام شهرها و روستاهای استان اصفهان فعال می شود.

حوادث استان اصفهان

در ۵ کیلومتر بعد از رامشه به سمت حسین آباد جرقویه حادثه تصادف بین پژو ۴۰۵ و خودروی نیسان وانت منجر به مصدوم شدن یک نفر و فوت سه نفر شد که با عملیات امداد هوایی، مجروحان به بیمارستان الزهرا و کاشانی منتقل شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =