حسن قاضی عسگر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان از تولید شیر فوق ایمنی زا توسط شرکت دانش بنیان در اصفهان خبر داد که با تایید غذا و دارو می تواند به مهار موج چهارم کرونا در اصفهان بیانجامد.

حسن قاضی عسگر در گفت و گو با خبرنگار ایراسین تولید شیر فوق ایمنی زا توسط شرکت دانش بنیان در اصفهان را به فال نیک گرفت و اظهار داشت: با آگاهی بخشی مردم در استفاده از این شیر می توان بحران کرونا در موج چهارم را مهار کرد و از شدت بیماری کاست.

وی افزود: از روز گذشته لیست بیماران کرونایی در اختیار این شرکت دانش بنیان قرار گرفته است تا شدت بیماری در بیماران مبتلا به کرونا با دریافت رایگان این شیر ایمنی زا کاهش یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان به حامیان پروژه تولید شیر فوق ایمنی زا اشاره کرد و بیان داشت: این پروژه توسط صندوق توسعه زیست فناوری معاونت علمی و تحقیقاتی ریاست جمهوری مورد حمایت قرار گرفته است و این طرح در دنیا هم توسط دامپزشکان اجراء شده است و به عنوان یک مکمل غذایی می تواند نقش موثری در مهار بیماری کرونا ایفا کند.

وی اضافه کرد: تولید پادتن کرونا موفق به دریافت مجوز اخلاق کمیته وزارت بهداشت و درمان شده است و حاصل همکاری ده دانشمند ویروس شناس، میکروبیولوژیست، پزشک و دامپزشک اصفهانی است؛ این شیر اکنون در مرحله نهایی کارآزمایی بالینی فاز سوم است و ایمنی محصول در فاز اول مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرار گرفته است که امیدواریم با تایید سازمان غذا ودارو به تولید انبوه دست یابد.

قاضی عسگر تصریح کرد: با توجه به موج گیری چهارم کرونا و افزایش موارد ابتلا و مرگ و میر در نوع جهش یافته کرونا این مکمل غذایی که حاوی پادتن اختصاصی بر علیه ویروس کرونا است می تواند به کاهش شدت بیماری منجر شود و  مانع از تعطیلی کسب و کارها شود.

گفتنی است شیر فوق ایمنی زا بر علیه ویروس کرونا با تحریک سیستم ایمنی گاو با واکسن حاوی ویروس غیرفعال کووید ۱۹ تهیه شده است و به دلیل وجود آنتی بادی اختصاصی بر علیه ویروس کووید ۱۹ باعث ایجاد ایمنی غیرفعال در سطوح مخاطی حلق، حنجره، ابتدای نای و طول دستگاه گوارش می شود. به ویژه در سطوح مخاطی حلق، همچنین به فاگوسیتوز شدن ویروس توسط سلولهای ایمنی بدن کمک می کند. و این فرآیند، پاسخ سیستم ایمنی فرد مبتلا  را تسریع می کند.مرکز ویروس شناسی دانشگاه اصفهان، شرکت نوآوران واکسن زیتون، صندوق توسعه زیست فناوری معاونت علمی و تحقیقاتی ریاست جمهوری، شهرک علمی تحقیقاتی و صنایعی نظیر شرکت فولاد مبارکه، پالایشگاه اصفهان و ذوب آهن از این پروژه حمایت کرده اند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =