حجت الله غلامی

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: پیشنهاد تعطیلی دو هفته ای ادارات اصفهان توسط دانشگاه علوم پزشکی مطرح شده که به ستاد ملی کرونا ارسال شده است و با تصویب کشور و استان اصفهان اجراء می شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، شامگاه سه شنبه، «حجت الله غلامی» در هفتاد و هشتمین ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: این جلسه با حضور استاندار اصفهان برگزار شد و بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان در هفته جاری، با افزایش تعداد بستری ها و تست های مثبت کرونا در استان اصفهان مواجه هستیم.

وی افزود: روند رشد بیماری کرونا در اکثر شهرستان های استان اصفهان فزاینده است به گونه ای که ۱۷ شهرستان در استان اصفهان در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند. 

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا بیان داشت: ۱۰ شهرستان استان اصفهان در وضعیت قرمز است و ۷ شهرستان نارنجی هستند و سه شهرستان خمینی شهر، بوئین میاندشت و تیران و کرون در حالت قرمز شدن است.

وی اضافه کرد: بیمارستان الزهرا به طور کامل در مدار خدمت رسانی به مبتلایان کرونا قرار گرفته است و بیمارستانهای صحرایی در استان اصفهان برپا می شود.

غلامی علت وضعیت کنونی کرونا در اصفهان را به عدم نظارت مستمر به ویژه در ایام نوروز، مسافرت ها و دورهمی های نوروزی مربوط دانست و گفت: با توجه به نتایج مثبت طرح جامع هوشمند محدودیت کرونا در موج سوم کرونا، همین روش را در موج چهارم به کار خواهیم گرفت و پنج محدودیت اعمال شده در این طرح با قاطعیت بیشتری از فردا اجراء می شود.

وی افزود: مشاغل گروه های ۲، ۳ و ۴ در شهرهای قرمز تعطیل است و مشاغل ضروری که با مایحتاج روزمره مردم در ارتباط است، فعال خواهد بود.

غلامی افزود: تعیین حضور و دورکاری کارکنان ادارات و سازمانها برعهده بالاترین مقام اجرایی سازمان است و مدارس و مراکز آموزش عالی و خصوصی در شهرهای قرمز و نارنجی استان اصفهان تعطیل است.

وی با اشاره به اینکه هرگونه مراسمی در آرامستانها ممنوع است، تصریح کرد: تنها مراسم تدفین در آرامستانها برگزار می شود و آرامستانهای شهرهای قرمز و نارنجی استان اصفهان تعطیل است.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: پیشنهاد تعطیلی دو هفته ای ادارات اصفهان توسط دانشگاه علوم پزشکی مطرح شده است که به ستاد ملی کرونا ارسال شده است و با تصویب کشور و استان اصفهان اجراء می شود.

وی افزود: تورهای گردشگری داخلی و خارجی تعطیل شده است و از هرگونه ورود و خروج خودروهای غیربومی به شهرستانهای نارنجی و قرمز استان اصفهان جلوگیری می شود و با فعال شدن دوربین های سطح شهر با هرگونه تخلف تردد در ساعات محدودیت برخورد می شود.

غلامی گفت: چنانچه از روز چهارشنبه مشاغل به غیر از گروه یک در شهرهای قرمز فعالیت کنند با پلمب ۱۵ روزه و جریمه های نقدی همراه خواهند شد.

وی در پاسخ به خبرنگار ایراسین که از وضعیت امتحانات در مدارس پرسید، گفت: هرگونه برگزاری امتحانات و بازگشایی مدارس ممنوع است و این موضوع در شورای آموزش و پرورش به تصویب رسیده است و به مدارس و واحدهای آموزشی ابلاغ شده است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 29
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرضا حیدری IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    12 0
    تا زمانی که بانکها تعطیل نشوند شهر ها ی استان خلوت نمی‌شوند فقط در صورت تعطیلی چند روزه بانکها امکان خلوت کردن کامل شهر وجود دارد .
  • محسن IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    4 0
    مردم را درایام عید ازاد گذاشتید وهمه رفتند مسافرت مگه کاری داشت نمی گذاشتند مردم از شهر خارج بشوند مردمی که به فکر خودشان نباشند باید به زور متوسل شد
  • ناشناس IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    1 0
    این چه وضعی که یکدفعه تعطیل می کنید بعد که ادارتی مثل راهنمایی ورانندگی باز میشه کارمندان را تحت فشار میگذارید برای اضافه کار و10 ساعت با ماسک باید کار کنیم وحرف بزنیم ودی اکسید کربن تنفس کنیم اگر از کرونا نمیریم از دی اکسید کربن میمیریم
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    4 1
    بعضی از مدیران کل استان اصفهام مصوبات ستاد کرونا را اجرا نمی کنند ونه تنها ساعات کاری کارکنان را را کاهش نداده اند بلکه تعداد کارکنان را به نصف ویک سوم هم تقلیل نداده اند از استاندار محترم تقاضا داریم با این مدیران متخلف برخوردشود.
  • محمد IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    3 0
    مملکت همه روزه تعطیل است این هم روش
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    1 1
    با سلام خواهشمندیم دستور بفرمایید تمام مغازه ها تا اخر ماه مبارک رمضان حدثر تا ساعت ۶ عصر اجازه داشته باشند که باز بمانند وعبور ومرور هر وسیله نقلیه از ساعت ۸شب تا پایان ماه مبارک رمضان ممنوع شود تا هیچ کس نتواند در ماه مبارک رمضان دورهمی های خانوادگی داشته باشد.
  • مردم IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    0 0
    چرا اموزشگاههای رانندگی هنوز مشغول فعالیت هستند
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    2 0
    مساجد و هیت ها بازارهای روز هم بسته میشود
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    1 0
    آقا تو را خدا بانکها را ببندید و شرکت‌های خصوصی را اینا شلوغی ایجاد میکنند
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    4 0
    شهرستان فلاورجان با وضعیتی بالاتر از قرمز هیچگونه محدودیت و یا دورکاری یا کم کاری وجود ندارد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =