فریدون الهیاری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: طبق مصوبه ستاد کرونا اگر وضعیت اصفهان در رنگ بندی زرد وآبی جا داشت؛ این شهر میزبان ۱۸ هزار مسافر نوروزی از شهرهای آبی و زرد خواهد بود.

فریدون الهیاری در گفت و گو با خبرنگار ایراسین اظهار داشت: در یک ماه و نیم اخیر عزم و اهتمام جدی در ایجاد بستری مناسب برای سفرهای نوروزی توام با رعایت دستورالعمل های بهداشتی فراهم شده است.

وی افزود: تاسیسات گردشگری بر اساس پروتکل های بهداشتی «سفرهوشمند» با ۵۰ درصد ظرفیت میزبان مسافران نوروزی خواهند بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: ورود مسافران نوروزی از شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است و اصفهان میزبان مسافران از شهرهایی با رنگ بندی زرد و آبی است.

وی اضافه کرد: پروانه بهره برداری تاسیسات گردشگری استان اصفهان منوط به اخذ مجوزهای بهداشتی است؛ اما در حال حاضر گواهی نامه هایی از طرف بهداشت برای برخی از مراکز اقامتگاهی صادر شده تا اعتمادسازی مسافران نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی تقویت شود.

الهیاری گفت: ابلاغیه «سفر هوشمند» شامل پروتکل هایی است که از طریق وزارت میراث فرهنگی به تمام واحدهای اقامتگاهی استان اصفهان ارسال شده است و در چنین شرایطی بازرسی و کنترل با همکاری بهداشت و دستگاه های ذیربط تقویت می شود تا این پروتکل ها با دقت اجراء شود. 

وی افزود: استان اصفهان با بیش از هزار و ۴۰۰ واحد تاسیسات گردشگری  که بخش اعظم آن اقامتگاهی است می تواند به ۳۵ هزار مسافر خدمت رسانی کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: در حال حاضر و با وضعیت شیوع کرونا این تاسیسات گردشگری با نیمی از ظرفیت خود فعال هستند و میزبان ۱۸ هزار مسافر در ایام نوروز با نظارت های بهداشتی و از شهرهای با رنگ بندی زرد و آبی خواهند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =